Previziunile de crestere a vanzarilor cu circa 5% in 2008, in ciuda temerilor legate de economia Statelor Unite, sunt bazate pe actiunile companiei de sustinere a cresterii activitatii si de a reveni la un nivel ridicat al vanzarilor, a declarat directorul executiv al companiei, Andrea Jung, intr-un comunicat.

"Suntem increzatori ca in 2008, chiar confruntandu-ne cu presiuni de ordin macroeconomic in America de Nord, vom putea sustine o crestere constanta de aproximativ 5%, compatibila cu obiectivele noastre pe termen lung", a spus Jung.

Compania cu sediul la New York se afla la jumatatea planului sau multianual de revigorare a profiturilor, care include eliminarea din portofoliul de vanzari a produselor mai putin profitabile, refacerea achizitiilor la nivel global si reduceri de personal.

Avon a anuntat, in ianuarie, ca se asteapta sa cheltuiasca mai mult din surse proprii, dar si economiile anuale vor fi la randul lor mai mari odata ce planul va ajunge la final, in 2011-2012.

Odata finalizat planul, Avon se asteapta la economii totale de 430 milioane dolari de pe urma restructurarii, cu 130 milioane mai mult decat estimase initial. Din aceste economii, 300 milioane dolari sunt estimate pentru anul 2009. Avon asteapta, de asemenea, economii anuale de peste 200 milioane dolari rezultate din eliminarea produselor neprofitabile si din orientarea catre achizitii la nivel international.

In trimestrul al patrulea, profitul net afisat de companie a atins 129 milioane dolari - sau 30 centi/actiune, in comparatie cu 184 milioane - sau 41 centi/actiune - in acelasi interval din 2006.
Totusi, excluzand costurile legate de restructurare, eliminarea produselor neprofitabile si initiativa de a atrage furnizori la nivel global, castigurile Avon au fost de 64 centi/actiune, cu doi centi mai mult decat estimasera analistii, spune Reuters Estimates.

Citeste si:

Compania a cheltuit 205 milioane dolari in ultimul trimestru pentru restructurare si initiative de simplificare a gamei de produse.

Avon a anuntat ca pana la finalizarea procesului de restructurare va avea loc si o reducere a personalului cu 2.400 de posturi.

Vanzarile Avon au crescut in trimestrul al patrulea cu 17% pana la 3,1 miliarde dolari, impulsionate de afacerile bune din China, Europa, Orientul Mijlociu, Africa si America Latina.

Vanzarile de pe piata nord-americana au crescut cu 2%, in urma masurilor luate pentru diminuarea impactului pe care l-a avut incetinirea cresterii economice si preturile ridicate la combustibilii necesari reprezentantilor de vanzari.