Divizia Chrysler a grupului DaimlerChrysler va extinde de asemenea programul de comercializare a vehiculelor cu discount-uri similare celor pentru angajati, au declarat surse apropiate discutiilor. Decizia companiilor americane survine anuntului de saptamana trecuta al Toyota Motor, care a decis sa majoreze usor preturile anumitor modele din 2006. Grupul GM a mai anuntat ca renunta la rabaturile mari in favoarea unor preturi pentru modelele de anul viitor apropiate de preturile finale pentru consumator. Potrivit unui comunicat al companiei, stimulentele vor fi acordate intr-un mod selectiv, din cauza concurentei intense de pe piata automobilelor.

Analistul Maryann Keller considera ca reducerea pretului de retail recomandat de producator este importanta deoarece valoarea de comercializare a unui vehicul vechi de trei ani este deseori calculata in functie de acest pret. Atat General Motors, cat si Ford, care fac eforturi pentru recastigarea cotei de piata in Statele Unite de la producatorii asiatici, au fost grav afectate de scaderea vanzarilor de vehicule de teren, cele mai profitabile modele. Vanzarile GM in Statele Unite au crescut cu 41% in iunie, in urma programului de discount-uri pentru clienti egale cu cele pentru angajati.