Increderea consumatorilor germani a scazut neasteptat, pentru prima oara in ultimele 14 luni, in contextul in care ingrijorarile legate de cresterea preturilor la energie si majorarea somajului au eclipsat semnalele de revenire economica, relateaza Bloomberg.
Indicele calculat de GfK AG pentru luna noiembrie, realizat pe baza unui sondaj efectuat in randul a circa 2.000 de respondenti, a scazut la 4 puncte, de la nivelul revizuit de 4,2 puncte din luna octombrie, a anuntat luni compania de cercetare, potrivit agentiei NewsIn. Acesta este primul declin inregistrat dupa septembrie 2008.

Economistii prevedeau o crestere la 4,5 puncte, de la un nivel anuntat initial de 4,3. Pretul petrolului a avansat la un maxim al ultimului an in aceasta luna, amenintand puterea de cumparare, in contextul in care somajul este in crestere.

Totusi, chiar daca increderea companiilor germane a avansat la cel mai mare nivel din ultimul an in octombrie si productia a crescut, intarirea monedei europene si expirarea programelor de stimuli ar putea limita ritmul revenirii in 2010.

"In ciuda usoarei incetiniri, consumul ramane un important sprijin pentru economia germana in acest an, in contextul in care investitiile si exporturile vor inregistra mari scaderi la finalul lui 2009. Ramane de vazut in ce masura consumul va reusi sa isi indeplineasca functia de suport anul viitor", arata raportul GfK.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri