Carrefour, cel de-al doilea mare retailer la nivel international, trece printr-un proces de schimbare fundamentala a strategiei, scrie The Wall-Street Journal, care publica un interviu cu Lars Olofsson, CEO-ul companiei.

Lars Oloffson (foto)
vrea sa dezvolte segmentul marcilor proprii, cu produse la preturi mai mici decat cele practicate de concurenta. Telul este ca magazinele Carrefour sa devina ceea ce IKEA este pe piata mobilei. “Imaginea de pret este foarte importanta. Daca sunt numarul 1 in preferintele consumatorilor, atunci este foarte probabil sa fiu si cel mai profitabil”, spune Olofsson in interviul acordat WSJ.

CEO-ul Carrefour urmeaza sa anunte in cateva zile investitiile bugetate pentru schimbarea strategiei catre marcile proprii, analistii estimand cheltuieli de sute de milioane de euro. Implementarea noii strategii este imperioasa in conditiile in care Carrefour si-a pierdut pozitia de lider pe pietele externe, iar situatia ar putea fi aceeasi chiar la ea acasa, in Franta.

Olofsson spune ca este nevoie de o pozitie de lider pentru a-si justifica prezenta in orice piata; anul acesta, Carrefour si-a scos la vanzare magazinele din Malaezia, Thailanda si Singapore, acolo unde a fost lasata cu mult in urma de concurenta.

Instalat la carma Carrefour la sfarsitul anului trecut, Olofsson spune ca magazinele Carrefour sunt percepute ca avand produse scumpe. “Va fi nevoie de trei ani pentru a schimba parerea cumparatorilor”, este de parere CEO-ul Carrefour.

Strategia preturilor mici este riscanta. Reducerile de preturi si promotiile facute anul trecut au generat o scadere cu 639 de milioane de euro a profitului operational, dar Olofsson este increzator ca daca ii va ajuta pe clienti sa faca economii, atunci si vanzarile vor creste. In plus, asta va permite Carrefour sa obtina preturi mai bune de la producatorii de alimente si sa imbunatateasca marjele de profit. Carrefour are in prezent cele mai mici marje de profil dintre retailerii majori.

Citeste si:

Schimbarea de strategie vine dupa ce in ultimul deceniu consumatorii europeni, care formeaza grosul clientilor, au devenit tot mai economi pe fondul contextului economic. Competitorii Carrefour – inclusiv supermarketurile “hard discounters” (care practica cele mai joase preturi de pe piata), precum Lidl Stiftung & Co. ce comercializeaza, in majoritate, propriile branduri – si-au facut cunoscute preturile scazute, luand din cota de piata a Carrefour.

Citeste si: Carrefour vrea dublarea profitului pana in 2015.

Carrefour vrea dublarea profitului pana in 2015

Carrefour vrea dublarea profitului pana in 2015

Citeste si: Strategia sefului Carrefour: Ori dominam, ori ne retragem din pietele externe.

Strategia sefului Carrefour: Ori dominam, ori ne retragem din pietele externe

Strategia sefului Carrefour: Ori dominam, ori ne retragem din...