“In Regina Maria jobul meu era sa cresc compania pentru a fi vanduta. Daca aveti de gand sa intrati intr-un proces de vanzare luati-va 2 ani inainte – un an de pregatire si un an de consolidare a cifrelor. Trebuie sa te gandesti daca business-ul este vandabil ca investitor. Atunci cand intri ca actionar lucrul cel mai important este sa vezi cine sunt posibilii cumparatori – marii strategici romani sau fondurile de private equity”, a argumentat Sergiu Negut, care a ocupat functia de director executiv si membru in boadrul retelei de servicii medicale private Regina Maria (CMU).

La randul sau, Mugur Frunzetti, fondatorul Floria.ro, vandut anul trecut catre Zurich Broker, sustine ca antreprenorii ar trebui sa aiba in vedere in momentul lansarii unei afaceri ca, la un moment, il vor vinde. In schimb, este crucial ca acestia sa cunoasca in permanenta ce se intampla cu business-ul lor si sa fie capabili sa explice mai departe unui potential cumparator aceste detalii.

TRANZACTIE: Floria.ro, preluata de Zurich Broker. Ce urmeaza pentru floraria online?

TRANZACTIE: Floria.ro, preluata de Zurich Broker. Ce urmeaza pentru...

“Poti convinge un investitor doar daca ai anumite particularitati unice. El se uita la o crestere fireasca a business-ului, o crestere a rentabilitatii operationale. Daca vrei un exit bun, trebuie sa arati ca ai oportunitatea unor profituri”, adauga Frunzetti.

Totodata, Bogdan Putinica, vicepresedinte senior Enea Software, precizeaza ca anumite afaceri sunt incepute cu viziunea unui exit intr-un orizont de 3-6 ani. “In cazul meu, sunt increzator intr-un model care construieste valoare si la un moment data apare si un M&A. Nu alerg dupa exituri, dar in momentul in care ai ceva valoros te uiti la ceva si mai valoros sau te-ai plictisit de acel business si cauti sa faci altceva. Banii sunt importanti, insa pierzi mult mai mult daca intri intr-un parteneriat disfunctional”, adauga Putinica.