Familia Dascalu a ales sa deschida o franciza Roche Bobois in Romania dintr-o necesitate personala, povesteste Alina Dascalu. “Auzisem de acest producator si eram interesata sa cumpar o canapea. M-am lovit de problema achizitiei, nu stiam de unde o pot cumpara si asa am ajuns sa demaram discutiile cu grupul francez pentru a deschide un magazin in Bucuresti”, spune antreprenoarea.

Avem mai multe canapele de 7.000 de euro vandute fata de 3.000 de euro

Discutiile cu reprezentantii companiei au durat circa doi ani si jumatate, timp in care acestia au vizitat Romania si au analizat piata locala. Alegerea spatiului a reprezentat la un moment dat un impediment, aspect ce a intarziat deschiderea magazinului cu inca sase luni. Intr-un final, showroom-ul a fost inaugurat anul trecut in urma unei investitii de 700.000 de euro, suma sustinuta atat din fondurile proprii ale familiei Dascalu, cat si printr-un credit bancar.

“In primul an am vrut sa ne facem cunoscuti, acum lucram la consolidarea pe piata. Clientul roman este pretentios, stie ce vrea, vine cu toata deschiderea catre noi. Majoritatea clientilor nostri sunt romani. Canapelele sunt pe primul loc in vanzari. Ne asemanam mai mult cu rusii la comportament de cumparare. Romanii prefera produsele cu preturi de la mediu spre sus. Avem mai multe canapele de 7.000 de euro vandute fata de 3.000 de euro”, puncteaza si Constantin Dascalu.

Am mobilat anul trecut si un castel, proprietate privata din Romania

Cea mai populara piesa de mobilier este canapeaua Mah Jong, o canapea modulara, “care practic nu se termina niciodata”. “Poti sa construiesti una din Bucuresti si pana in Ploiesti, glumeam cu fiul nostru care ne intreba deseori cat de mare poate fi aceasta canapea”, spune Alina Dascalu.

Citeste si:

Sursa foto: Canapea Mah Jong, Roche Bobois

Cea mai mare comanda inregistrata anul trecut a fost de circa 50.000 de euro pentru mobilarea unui apartament. “Au fost 3-4 comenzi de aceasta valoare. Am avut chiar si o cerere de a mobila anul trecut si un castel din Romania, o proprietate privata. Avem din ce in ce mai multe comenzi din Moldova si din Bulgaria”, adauga Constantin Dascalu.

Pentru acest an, familia Dascalu tinteste cu magazinul din Capitala vanzari de 900.000 – 1 milion de euro, dupa ce in 2015, in cele opt luni de functionare, au totalizat afaceri de 450.000 de euro. In plus, cei doi antreprenori au in plan deschiderea unui al doilea magazin Roche Bobois, in al treilea an de functionare a francizei pe plan local, potrivit contractului semnat cu grupul francez.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.