“Proprietarii de branduri se pare ca au castigat aceasta speta. Alegerea consumatorului ar putea fi ingradita”, este declaratia partenerului companiei Hunton & Williams, Michael Rosenthal.

Nemultumirile proprietarilor brandurilor de lux, neevaluate inca de Comisie, pleaca de la faptul ca foarte multi dintre distribuitorii online beneficiaza de pe urma campaniilor publicitare desfasurate de branduri, insa nu impart si costurile campaniilor cu acestea.

Autoritatile care se ocupa cu reglementarea concurentei au declarat ca vor monitoriza indeaproape pietele concentrate pe care discounterii de pret nu pot avea acces.

Potrivit Comisiei Europene, organismul responsabil printre altele si cu aplicarea politicilor antitrust, noile norme dau libertatea producatorului de a-si alege distribuitorii pe baza standardelor de calitate pentru prezentarea produselor lor, indiferent de maniera in care acestia aleg sa le prezinte (online sau fizic). Ceea ce aduce de fapt in plus Comisia prin aceste norme este legitimarea posibilitatii unui producator de a refuza un distribuitor in cazul in care aceste nu detine un magazin fizic.

"Aceasta reglementare va permite industriei bunurilor de lux sa continue sa-si multumeasca consumatorii, sa incurajeze dezvoltarea economiei digitale si sa sustina cresterea industriei noastre”, considera Pierre Gode, vice-presedintele LVMH, unul dintre cele mai mari grupuri de companii de lux din lume, intre care se afla si Yves Saint Laurent sau Stella McCartney.