Fiecare plan de marketing trebuie sa se potriveasca cu nevoile si cu situatia dvs. Chiar si asa, exista componente standard fara de care nu se poate. Un plan de marketing ar trebui sa aiba mereu o analiza a situatiei, o strategie de marketing si un buget de cheltuieli.

Analiza Situatiei: in mod normal aceasta ar include o analiza a pietei, o analiza SWOT si o analiza a concurentei. Analiza de piata va include si previziuni ale evolutiei pietei segmentare, informarea clientilor, si o analiza a nevoilor pietei.

Strategie de Marketing: aceasta ar trebui sa includa cel putin o marturie a misiunii, obiective, o strategie concentrata pe segmentul de piata interesat si pozitionarea produselor.

Previziuni ale Vanzarilor: acestea ar trebui sa includa suficiente detalii pentru a urmari vanzarile luna de luna comparand planul cu analiza. In mod normal un plan va include vanzari specifice ale anumitor produse, pe regiuni sau pe segmente de piata, pe canale, pe responsabilitati manageriale, si alte elemente. Doar previziunea este un minim necesar.

Buget de Cheltuieli: acesta ar trebui sa includa suficiente detalii pentru a urmari cheltuielile luna de luna comparand planul cu analiza. In mod normal un plan va include tactici specifice de vanzari, programe, responsabilitati manageriale, promotii si alte elemente. Bugetul de cheltuieli este un minim necesar.

Citeste si:

Este suficient?

Aceste cerinte minime nu sunt idealul, ci doar un minim necesar. In marea majoritate a cazurilor veti incepe planul de marketing cu un Sumar al Executiv si veti urmari aceste puncte esentiale descrise mai sus cu o revizuire a impactului organizational, riscuri si urgente, si probleme care urmeaza sa fie rezolvate.

Includeti in plan specific de actiuni

Ar trebui sa tineti minte ca planificarea tine de rezultate si nu de planul insusi. Un plan de marketing trebuie sa fie masurat prin rezultatele pe care le produce. Implementarea acestui plan este mult mai importanta decat ideile stralucitoare sau cercetarile masive de piata. Puteti influenta implementarea construind un plan cu planuri specifice, concrete si masurabile care pot fi urmarite. O comparatie a planului cu analiza este foarte importanta pentru rezultatele eventuale si ar trebui sa o includeti in planul dvs.