Ca urmare a preturilor mici pentru promovarea pe TV, in Romania in jur de 60-65 din bugetele de promovarea sunt investite in televiziune, in alte tari procentele fiind mult mai echilibrate.

„Istoric, televiziunea in Romania a fost ieftina, pentru ca acum mai bine de zece ani cand s-a facut tranzitia de la vanzarea per sport la cea per punct de audienta, startul a fost foarte timid, cu preturi extrem de mici. Si, atunci, a fost foarte greu sa cresti de jos. Iar acum doi ani televiziunile au scazut brutal de mult preturile. Atunci a fost un moment de panica si televiziunile au venit cu niste oferte incredibile, care au secerat preturile dramatic si acum suntem in postura in care preturile sunt cu multi ani in urma, probabil la nivelul anilor 2005-2006”, spune managerul.

A fost o decizie buna?

„Nu a fost buna pe termen lung. Poate pe termen scurt si-au rezolvat nevoia de cash, de altfel necesara pentru bugetul oricarei televiziuni, dar, pe termen lung, industria se zbate. Si, in general, preturile mici la televiziune fac ca orice investitie intr-un alt canal sa nu poate concura cu TV-ul. Deci TV-ul isi asigura o cota mare de piata cu aceste preturi, dar volumele sunt tot mai mici, au scazut cu 46% fata de 2008”, adauga Prajisteanu.

Bugetele de promovare pe televiziune au fost de circa 200 de milioane de euro in 2011, iar seful MEC Romania estimeaza ca acestea ar putea sa scada in acest an cu pana la 5%.

Citeste si:

Investitiile in publicitate au fost anul trecut de circa 26 de milioane de euro in presa scrisa, de 22 de milioane de euro in radio, 37 de milioane in outdoor (panotaj stradal), online (33 mil. euro) indoor (reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare- 4,8 milioane de euro) si cinema (1,7 milioane de euro).

Astfel, bugetele totale pentru achizitia de media au fost in 2011 de circa 325 de milioane de euro, in scadere cu 6% fata de 2010, conform estimarilor MEC Romania.

Citeste si: Prajisteanu, MEC: Se pare ca suntem in al patrulea an de recesiune in publicitate

Prajisteanu, MEC: Se pare ca suntem in al patrulea an de recesiune in publicitate

Prajisteanu, MEC: Se pare ca suntem in al patrulea an de recesiune...

Cei din urma la publicitatea in presa scrisa. De ce?

Cei din urma la publicitatea in presa scrisa. De ce?

Cei din urma la publicitatea in presa scrisa. De ce?