Parteneriatul de 1 milion de £ pozitioneaza Peroni Nastro Azzurro drept sponsorul exclusiv al flotei Swan 45 Class, ce va intra in circuitul nautic saptamana aceasta in Marea Britanie, in cadrul Skandia Cowes Week, cea mai veche si de amploare regatta.

Investitiile ridicate pe care SABMiller le-a alocat initiativelor de marketing pentru promovarea Peroni Nastro Azzurro au contribuit la propulsarea vanzarilor la nivel mondial si la expansiunea semnificativa pe noi piete pentru cea mai stilata marca de bere. Berea premium italiana a avut de curand o lansare de succes pe piata new-yorkeza, alaturi de campaniile de notorietate derulate deja in Marea Britanie si Africa de Sud.

Peroni Nastro Azzurro are o perspectiva pe termen lung asupra acestei noi aventuri, cu intentia de a isi majora nivelul anual al investitiilor si actiunilor ce implica Nautor’s Swan. Flota Peroni Swan 45 Class ofera un spectru unic pentru platforma de sponsorizare globala ce include experiente on si off-shore dezvoltate in executii specifice pentru pietele-cheie. In primul an, flota de yachturi va lua parte la regatte in Statele Unite, Marea Britanie si Italia.

“Pentru ca vom continua introducerea Peroni Nastro Azzurro pe noi piete din intreaga lume, am intentionat dezvoltarea unui program de sponsorizare axat pe elemente de stil, derulat pe termen lung, prin asocierea cu o marca cu valori similare, ce a pus realmente in valoare traditia Peroni Nastro Azzurro in sustinerea competitiilor nautice,” spune Chris Taylor, SABMiller International Brand Director pentru Peroni Nastro Azzurro. “Nautor’s Swan este recunoscut pentru designul sofisticat, pentru stil, autenticitate si pentru pasiunea de a oferi un produs de exceptie – atribute pe care insistam sa le mentinem si pentru marca Peroni Nastro Azzurro. Este o asociere naturala.”

Enrico Chieffi, Vice Presedinte al Nautor's Swan's pentru Marketing si Vanzari si de doua ori tactician pentru Cupa Americii adauga: "Nautor's Swan este incantata de asocierea reputatei marci italiene cu Swan 45 Class. Valorile noastre complementare arata ca este un parteneriat natural pe care suntem nerabdatori sa il dezvoltam de-a lungul anilor urmatori. "

Continuand sa sparga tiparele comunicarii traditionale din lumea berii, Peroni Nastro Azzurro insufla stilul sau autentic italian lumii nautice printr-o serie de evenimente on si off-shore, printre care petreceri si croaziere VIP, evenimente de moda si dezbateri pe teme de maiestrie nautica. Lansata official la Skandia Cowes Week, flota va naviga ulterior catre incantatorul Porto Cervo in Sardinia pentru Cupa Rolex Swan pe data de 12 septembrie.

Peroni Nastro Azzurro: o marca de locul intai

Cand Birra Peroni a decis sa introduca o noua bere premium adresata consumatorului sofisticat in timpul cresterii spectaculoase a consumului de bere din anii ‘60, si-au indreptat privirea catre mare pentru a dezvolta identitatea vizuala a noii marci. Introdus in 1963, noul produs etalon a fost numit Nastro Azzurro (in traducere, panglica albastra), tribut adus celebrei competitii Blue Riband sau Blue Ribbon (eng., panglica albastra), al carei trofeu era un steag albastru arborat de catre cea mai rapida ambarcatiune ce traversa Atlanticul.

Eticheta alba, simpla a sticlei de Peroni Nastro Azzurro include simbolul panglicii albastre ce contureaza blazonul Birra Peroni, consolidand originile sale de marca de elita, premiata pentru calitatea superioara a ingredientelor si inegalabilul mestesug italian.

Astazi, Blue Riband a devenit termenul universal ce defineste o competitie sportiva prestigioasa, inclusiv Tour de France si Monaco Grand Prix.

Istoria Peroni Nastro Azzurro pe ape

Peroni Nastro Azzurro si-a intensificat legaturile cu lumea nautica in anii ‘80 prin ambalajele ce prezentau imagini simbol pentru universul nautic. In 1984, Peroni Nastro Azzurro a sponsorizat nava Azzurra care a concurat in Cupa Americii in 1987. Aceasta a fost sustinuta de catre o campanie de vederi postale cu magnificul yacht navigand pe mare.

In anii ’90, Peroni Nastro Azzurro a fost parte a celor mai importante competitii nautice. Marca a continuat sa sponsorizeze Azzurra in Cupa Americii, precum si ambarcatiunea Nastro Azzurro care a reusit sa castige ‘Gran Regata di Colombo’ (Discovery Race) de la Cadice (Spania) pana la San Juan (Puerto Rico). Marca de bere premium a fost de asemenea sponsorul official al navei Wiva Nastro Azzurro, invingatoare in competitia ‘Roma per 2’ din anul 2000, clasandu-se pe locul secund in doua competitii trans-atlantice: ‘Europe 1 New Man Star’ si ‘Transat Quebec-St. Malo’.

In Italia, Peroni Nastro Azzurro a fost Sponsorul Oficial al ‘Nastro Azzurro Sailing Week’ din Capri pentru multi ani, sponsorizand in acelasi timp competitii nationale, inclusiv ‘Roma per 2’ si ‘Roma per tutti’.