Sectorul presei scrise a inregistrat o scadere de 2.7% a cheltuielilor, potrivit Advertising Association (AA), in timp ce cheltuielile cu publicitatea online au atins o cota de 10% din total pentru prima data in ultimii ani.

“Cred ca publicitatea online ar putea depasi publicitatea TV in urmatorii trei sau patru ani”, a spus Guy Phillipson, directorul general al Internet Advertising Bureau, asociatia care reprezinta industria publicitatii online.

Dupa Internet, cea mai profitabila a fost publicitatea outdoor. Doar anul trecut publicitatea outdoor a crescut cu 4% pana la un miliard de lire sterline (1,46 miliarde euro), devansand radio-ul care a scazut cu 7.7%.

Citeste si:

Statisticile care urmeaza sa apara luna viitoare in Advertising Statistics Yearbook 2007 arata ca totalul cheltuielilor publicitare in Marea Britanie au depasit 19 miliarde de lire sterline (27.78 miliarde euro), cu 0,7% mai mult decat anul precedent.

Presa scrisa a atins cota de 43.7% din totalul cheltuielilor publicitare. Companiile de advertising au dat la o parte ziarele regionale si revistele de consum, in schimb cotidianele nationale au inregistrat o crestere a cheltuielilor de 3.8%. In schimb, publicitatea online a atins 47.5% pana la doua miliarde de lire sterline (2,92 miliarde euro), reprezentand 10.6% din totalul cheltuielilor.