Pe de alta parte, s-a inregistrat un record in luna noiembrie a anului trecut, existand 769.000 de angajati in sectoare precum marketingul sau advertisingul, potrivit unui studiu efectuat de AdAge.

Principalele explicatii pentru situatia existenta constau in faptul ca marketerii inca mai investesc in marketing si ca au alte optiuni pe care sa le utilizeze in afara serviciilor media, si anume: servicii digitale, marketing direct, promotii si evenimente, si multe altele. Iar aceste lucruri noi ii ajuta pe consultantii in marketing sa creeze mai multe oportunitati si sa defineasca alte strategii.

Agentiile de publicitate s-au adaptat acestui nou val de restructurare, depasind nivelul de a crea sau de a plasa reclame. Intr-adevar, centrul de cercetare AdAge a demonstrat faptul ca agentiile de comunicare sau de marketing din Statele Unite au obtinut mai putin de jumate din castigurile lor din media traditionala si din media planning in 2005.

Dintre toate sectoarele zonei de marketing, punctul de atractie il constituie consultanta in marketing. Angajarile in acest domeniu au atins un record in decembrie 2007 (148.500 de angajari).

Companiile de consultanta in marketing au adaugat 14.500 de slujbe (10,8%) in ultimul an, spre deosebire de personalul din presa, care a scazut cu 16.900 de slujbe (4,7%), dupa cum arata analiza Ad Age. Din categoria media care inregistreaza aceasta scadere fabuloasa, se numara ziarele, televiziunile, radioul, revistele si companiile de media de pe Internet.

Publicitatea sau serviciile de marketing includ consultanta in domeniu, agentiile de publicitate sau de PR, agentiile media, firmele de grafica si design, toate inregistrand cresteri vizibile in 2007. Companiile care se ocupa cu studii si cercetari de piata, de distributia materialelor publicitare si direct-mail, au fost nevoite sa renunte la angajati pe parcursul anului trecut.

Citeste si:

Totusi, in afara serviciilor de consultanta din marketing, angajarile in advertising sau alte sectoare ale marketingului au ramas cam la fel. De exemplu, fata de anul 2000, in 2007 s-a inregistrat o scadere de 10% in stafful din agentiile de publicitate si de 11,5% in agentiile de PR.

Cu toate acestea, sectoarele de advertising si marketing au renascut dupa ianuarie 2004, adaugand 106.000 de noi joburi de atunci, din care 48.200 de joburi au fost inregistrate numai in consultanta de marketing.

Anul trecut, ziarele, televiziunile si radiourile si-au concediat parte din angajati, singurele sectoare media in care a crescut numarul angajarilor fiind cel al revistelor (400 de joburi) si cel al companiilor media de pe Internet (cu pana la 9.200 de joburi).

Companiile de media de pe Internet, cu motoarele de cautare si portalurile web, reprezinta un punct forte, avand o crestere la nivelul angajarilor de 13,4% in ultimul an. Insa, acest nivel a ramas cu 31% in urma, conform cercetarii realizate in 2000.

Marea problema o constituie ziarele, care inregistreaza pierderi de jumatate de personal (82.800) din totalul angajatilor, fata de anul 2000. La unul din patru ziare au disparut joburi de la angajarile facute in ziaristica in 1990.

Ziarele, ingreunate de costurile mari de tiparire si distribuire, au cunoscut anul trecut la nivelul joburilor o scadere de 50% fata de anul 1990.