Altfel spus, profitul pe actiune este mai mare decat cheltuielile facute in media digitala la nivel mondial, la fiecare din companiile sus-mentionate.

WPP Group, a doua agentie de publicitate din lume, ca marime, a raportat un profit cu 12% mai mare in 2007, fata de anul precedent, numai din mediul digital.

De asemenea, Publicis Groupe, care se situeaza pe locul patru in clasamentul agentiilor multimedia din lume, a inregistrat o crestere de 15% in 2007 numai din actiuni facute in spatiul digital, iar Omnicom Group, care se afla pe prima pozitie in top a cunoscut o crestere de 13%.

In 2008, media digitala va genera un profit de 48,4 miliarde de dolari (30,6 miliarde euro), ceea ce inseamna un procent de 10,1% din venitul total al mediei, observa analistii Ad Age.

Anul trecut, media digitala a inregistrat doar 8,8% din totalul media, iar in 2008 acesta va creste cu 9,4%, atingand cifra de 44,6 miliarde de dolari (28,2 miliarde euro), conform estimarilor WPP Group si Publicis ZenithOptimedia.

Sumele vor creste, in principal, datorita extinderii serviciilor digitale in afara spatiilor deja explorate – cumparare si plasare de reclame pe Internet.

Omnicom a intrat pe piata digitalului cu ani in urma, prin achizitia Agency.com si Organic. Publicis, in schimb, a intrat pe piata abia anul trecut, cumparand Digitas cu 1,3 miliarde de dolari (824 milioane euro), iar WPP a facut o tranzactie reusita, cumparand, in 2007, reteaua de siteuri publicitare 24/7 Real Media, pentru 649 de milioane de dolari (411 milioane euro).

“Pentru mine, aceasta este o crestere infima a profitului, 15% nu reprezinta un mare succes, ci un bun inceput”, a declarat CEO-ul Digitas, David Kenny. Acesta nu considera ca Publicis a consolidat fundatia companiei digitale, intrucat cifrele nu reprezinta ceva grandios, ele sustin doar un inceput promitator.

Citeste si:

Companiile care se dedicau, in special, serviciilor de marketing, cum sunt WPP, Omnicom si Interpublic au devenit, treptat, cei mai importanti jucatori in mediul digital, relateaza Ad Age.

Insa, contrar asteptarilor, digitalul nu reprezinta un leac universal. Companiile care au ca domeniu de activitate spatiul digital vor face fata cu greu presiunilor aparute odata ce marketerii vor conditiona si vor controla investitiile facute in spatiul digital.

Cele patru mari companii de publicitate de pe Madison Avenue incep sa aiba competitori pe piata, Microsoft fiind una dintre rivale.

Aceasta si-a adaugat in trust aQuantive, parintele agentiei digitale Avenue A/Razorfish, tranzactie ce a costat-o 6 miliarde de dolari (3,8 miliarde euro), anul trecut, relateaza Ad Age, cu aceasta suma putandu-se achizitiona intreaga companie Interpublic si inca jumatate din ea.

Companiile de publicitate se afla, momentan, in faza in care incearca sa convinga Wall Street ca merita atentia, intrucat ele reprezinta un punct fierbinte in viitorul industriei digitale.

Totodata, profiturile acestor companii depind, in mare masura, de vechea media si de serviciile de marketing traditionale, chiar daca cei patru giganti multimedia si-au demonstrat abilitatea de a se adapta la noua media. In plus, investitiile in aceste companii pot reprezenta, pentru moment, un bilet ieftin la cursa spre viitorul marketingului digital, scrie Ad Age.