In urma acestei intalniri, WPP a facut o oferta de 1,25 de miliarde de euro plus plata datoriilor pe care le are compania, oferta ce reprezinta un ultimatum adus la adresa firmei de research TNS.

Compania a lansat anumite zvonuri de fuzionare cu agentia germana GfK dupa ce a refuzat, in luna mai a acestui an, propunerea de a fi cumparata cu 1,19 miliarde euro de catre WPP.

Ideea fuzionarii celor doua companii de cercetare de piata nu este privita foarte bine de catre oficialul WPP, Martin Sorrell, dat fiind faptul ca dupa aparitia zvonurilor legate de o fuziune cu GfK, actiunile TNS au crescut.

Fuziunea acestora ar duce, totodata, la marirea valorii celor doua companii, care ar crea un gigant al domeniului cercetarilor, cu venituri de peste 2,2 miliarde de euro pe an.

Mai mult, in ultimele zile, zvonurile legate de tranzactia propusa in mai au inceput sa capete contur, fiindca GfK urmeaza sa decida la sfarsitul lunii iulie (pe 21) daca va semna cu Taylor Nelson Sofres sau nu.

Citeste si:

Asadar, WPP ar putea sa abandoneze ideea de preluare a grupului de research, dupa cum afirma Sorrell.

TNS a inceput sa se dezvolte rapid pe pietele emergente, si in special in anumite regiuni din Asia, unde WPP se straduieste din rasputeri sa intre.

In ciuda acestor lucruri, Sorrell ia in considerare si situatia economica existenta in Statele Unite si Europa si incearca sa analizeze toate variantele posibile.

Tocmai de aceea, acesta se gandeste sa renunte la achizitia concernului TNS: “Daca am renunta la TNS, unde ar ajunge valoarea actiunilor sale? Parerea mea este ca acestea vor scadea de la 228 de puncte (cat se inregistra la sfarsitul saptamanii trecute) la 160-170”.