La sfarsitul lui 2008, grupul Leo Burnett era format din sase companii: agentia de publicitate Leo Burnett & Target, compania de media Starcom MediaVest, agentia de consultanta in relatii publice The Practice, agentia de marketing interactiv iLeo, shopul de idei 23 Communication Ideas si Tru Media Research - companie specializata in masurarea audientei in-store si indoor.

“Din punct de vedere procentual, cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a inregistrat-o iLeo, care a crescut in 2008 cu peste 300% fata de anul 2007, iar din punct de vedere valoric, bineinteles, cea mai importanta crestere a apartinut Starcom MediaVest Group - care a finalizat anul 2008 cu o crestere de 62% fata de anul precedent”, a declarat Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group.

Pe baza rezultatelor raportate in 2007 la Ministerul de Finante si a estimarilor lui Iordache, cifra de afaceri a iLeo a depasit anul trecut valoarea de 1,3 milioane euro, iar Starcom MediaVest Group a rulat bugete de circa 39,3 milioane euro. Reprezentantii companiei au refuzat sa dea detalii despre evolutia financiara a celorlaltor companii din cadrul grupului.

Leo Burnett Group a lansat in 2008 un nou brand de media: MediaVest. Starcom Romania s-a aliniat la schimbarile de pe alte piete internationale si a devenit Starcom MediaVest Group (SMG), alcatuita din 3 entitati media distincte: Starcom, Starcom Direct si MediaVest.

Cateva luni mai tarziu, grupul a lansat Tru Media Research - o companie specializata in masurarea audientei indoor si in-store, care va aduce, intr-un interval de doi ani, aproximativ 5% din veniturile grupului.

Citeste si:

Din perspectiva de new business, in anul 2008 Leo Burnett Group si-a adaugat in portofoliu clienti precum: GE Money, Strauss, InBev Romania sau Petrom, dar si Samsung (Starcom), Sniezka (MediaVest), Hochland, Eurocopter, Prigat (The Practice), Blue Air, sport.ro, Credex (23 Communication Ideas) sau Baneasa Shopping City (iLeo).

Una dintre cele mai importante pierderi ale lui 2008 a fost contul de creatie al Orange, gestionat in prezent de Publicis Romania.

In total, companiile din grupul Leo Burnett cumuleaza peste 50 de clienti si peste 70 de branduri in portofoliu.

Numarul de angajati ai grupului a scazut de la circa 200, cati erau la inceputul lui 2008, pana la aproximativ 160, in prezent. Compania a fost supusa anul trecut unui proces de restructurare, cauzat de criza financiara.