“In opinia mea, pitch-urile reprezinta discutii preliminare pe baza costurilor. Primul lucru pe care l-am luat in considerare a fost daca este sau nu profitabil, daca participarea merita. De aceea am si refuzat participarea sau am iesit din 14 pitch-uri. Cred ca o medie de 1 pitch castigat din 4 este putin. Insa jumatate dintre ele reprezinta proiecte care nu s-au mai facut. Concluzia pe care as trage-o este ca, daca Friends Advertising este o agentie cat de cat competenta, ma astept de la clienti la mai multa seriozitate si la o definire clara a problemelor”, declara Sorin Tranca (foto), Creative Director si partener la Friends Advertising.
In luna martie 2008, agentia a adaugat in portofoliul de servicii si segmentul de PR. Astfel, veniturile obtinute anul trecut au reprezentat 55% strategie si creatie, 30% project management si 15% PR.
Potrivit lui Sorin Tranca, o campanie necesita in mod normal un interval cuprins intre 1 si 3 saptamani, cu o taxa de creatie de 10.000 de euro pe saptamana, echipa fiind alcatuita din 4-5 oameni.
Daca anul trecut Friends Advertising a inregistrat profit, anul acesta, potrivit estimarilor, agentia estimeaza pierderi, fara a preciza nivelul marjei profitabilitatii din 2008.
“Mergem in pierdere anul acesta. Simtim criza. Insa cred ca psihoza nu tine de taierea bugetelor, ci de atentia clientilor in felul in care cheltuiesc acesti bani. Clientii nu au mai cheltuit bani in primele patru luni ale acestui an desi ii aveau, intrucat asteapta sa vada cum vor evolua lucrurile”, spune Tranca.
Unul din obiectivele principale ale agentiei pentru 2009 este finalizarea proiectelor din cadrul fundatiei Friends for Friends, lansata la sfarsitul anului trecut. Un prim proiect a constat in deschiderea unei biblioteci, care are in prezent 40-50 de persoane inscrise, acestea putand avea acces la titluri de specialitate din marketing si comunicare.
“In prezent avem in jur de 200 de titluri. Speram ca pana la finalul acestui an sa avem in jur de 1.000 de carti. Poti avea acces la biblioteca daca aduci la randul tau o carte de specialitate din marketing, comunicare, advertising. Mai avem in plan realizarea unor workshop-uri si seminarii cu oameni de specialitate (The Teaching), cercetare, deschiderea unor ateliere de creatie pentru pictori, sculptori (The Creative Projects). Un alt proiect interesant se numeste The Street Angels, prin care ne propunem sa oferim mici surprize oamenilor de pe strada, cu ajutorul unor voluntari. Este o fundatie care incurajeaza creativitatea, cautam oameni care au promisiuni pentru societate, pentru industria de advertising, care au proiecte creative si care demonstreaza un anumit leadership”, afirma Sorin Tranca.
Friends Advertising a fost infiintata in 2003, printr-o investitie de 18.000 de euro, in jurul echipei creative Bojan Spasic – Sorin Tranca, cu o experienta de lucru in aceasta formula de aproape 10 ani.
Friends s-a afiliat in 2007 la IMSG, reteaua internationala care activeaza pe piete emergente, si care isi propune ca pana la sfarsitul lui 2009 sa fie unul dintre primele 10 grupuri de comunicare din lume.
Printre clientii deserviti de Friends pe parcursul celor sase ani de activitate se numara Unilever (Sunsilk, Dero, Omo, Dove, Rexona, Delikat – dar si proiecte de Trade Marketing), Canon Photo-Video CEE (cont regional), TINA R, Medrom, Intersnack, Euro 26, Gealan, Siemens Romania, Libra Bank, Fundatia Copii Sanatosi, Porsche Bucuresti Vest 2, Valrom, Eclipse Sat Londra, Fan Courier, European Drinks, Tiriac Imobiliare, Adama, ITV Rusia.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: