Firmele din industria textila, de confectii si incaltaminte trebuie sa se axeze pe productia de articole mai scumpe, realizate in cantitati mici, si sa isi inregistreze produsele ca marca proprie, a declarat presedintele Federatiei Patronatelor din Industria Usoara (FE PAIUS), Aurelientu Popescu.

"Problema brand-ului este foarte importanta. Societatile din industria usoara ar trebui sa constientizeze necesitatea inregistrarii produselor ca marca proprie. Avem in derulare si un program guvernamental prin care producatorii autohtoni pot primi ajutor financiar pentru promovarea produselor, dar de care acestia nu stiu cum sa beneficieze", a spus Popescu. El a apreciat ca, pentru promovarea unui brand propriu, firmele ar trebui sa aloce intre 2% si 5% din cifra annuala de afaceri.

"Peste jumatate din bugetul alocat departamentelor de marketing ar trebui folosit pentru publicitate, cel putin in primul an al lansarii, campania de promovare in continuare", a adaugat Popescu. In opinia reprezentantului FEPAIUS, trecerea de la exportul in lohn, practicat de aproape 90% din firme, la exportul de produse inregistrate ca brand este necesara in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.