“Cresterea TVA va genera o mutare a consumului catre nivele inferioare de pret si o tendinta de a cumpara produsele la promotie, sau din lanturile de magazine cu o imagine de pret foarte buna”, spune Horhoianu.

“In contextul actual, vom accelera implementarea planurilor companiei de a dezvolta o gama larga de produse, incluzind dezvoltarea unor produse foarte acesibile consumatorilor. In acelasi timp vom continua sa inovam si sa crestem performanta produselor existente”, a adaugat managerul.

La nivelul strategiei de marketing, companiile din FMCG trebuie sa-si inteleaga consumatorii si competitia pentru a-si ajusta comunicarea unei marci sau categorii de produse, spune directorul de marketing al P&G. Publicitatea este in continuare importanta, la fel si o “prezenta superioara” in magazinele relevante.

P&G Romania a fost in 2009 principalul investitor in publicitate, cu un buget de 261 milioane euro, la rate card (valoare bruta, fara discount).

Compania a realizat in 2009 afaceri de 596,5 milioane euro, in crestere cu 10,9% fata de 2008, si un profit net de 15,7 mil. euro, in scadere cu 33%.