Anul 2011 a fost anul shopping-ului online in Romania, cumparaturile crescand cu mai mult de 130% fata de 2010. Acest procent de crestere este net depasit in judete ca Braila, Calarasi, Teleorman sau Giurgiu, chiar daca din punct de vedere al volumului de tranzactii conduc in continuare judetele din centrul Transilvaniei, Banat si Dobrogea.

„Preconizam un 2012 cel putin la fel de spectaculos ca anul care tocmai s-a incheiat. Din 3,3 milioane de romani care intra pe Okazii.ro in fiecare luna, vedem cresteri semnificative ale numarului de vanzatori si cumparatori din provincie. Aceasta diversitate si localizare pe regiuni reprezinta pulsul Romaniei pe Internet”, declara Costin Cadelcu, marketing manager Okazii.ro. Statisticile invocate de acesta indica faptul ca, anul trecut, cresterea cea mai mare a numarului lunar de tranzactii online a avut loc in judetul Calarasi.

Bucurestiul detine o pondere importanta a shopping-ului online la nivel de regiune (peste 51% din volumul tranzactiilor in Muntenia si 15% din totalul achizitiilor online in Romania). Se observa insa o tendinta importanta, tot mai multi shopperi online impatimiti provin nu doar din orasele mari, ci mai ales din orase mici si chiar de la sate.

Citeste si:

Top 3 judete, dupa Bucuresti, din punct de vedere al tranzactiilor pe Internet, arata astfel: Cluj (5,02% din totalul tranzactiilor in Romania), Constanta (4,72%), Timis (4,63%) – asa cum se poate vedea in imaginea din atasament – Top judete in 2011.

Daca banatenii prefera sa cumpere online computere, electronice si telefoane, la fel ca si bucurestenii, nu acelasi lucru se constata in cazul clujenilor, acolo unde cartile sunt pe primul loc, sau al dobrogenilor, care prefera hainele, incaltamintea si accesoriile cumparate online.