Designul, comentariile clientilor si prezentarea produselor dintr-un magazin online sunt principalele motive de neincredere.

Cercetarea a fost derulata la initiativa 2Parale.ro, Internet Corp (editorul Wall-Street.ro) si The Geeks, parte a grupului Leo Burnett.

Studiul arata ca majoritatea celor care au renuntat sa mai cumpere online ssau nu obisnuiesc sa faca acest lucru isi motiveaza retinerea prin faptul ca nu au incredere sa cumpere produse pe care nu le vad. Neincrederea fata de plata online prin card bancar si taxele de livrare foarte mari sunt alte motive importante care impiedica achizitia online.

Aproape o cincime (19,2%) dintre cei care au renuntat sa mai cumpere online au avut experiente negative sau stiu pe cineva care a avut astfel de experiente. Majoritatea experientelor negative graviteaza in jurul diferentelor dintre produsul comandat si cel livrat, deteriorarea produselor pe drum sau calitatea slaba a produselor livrate.

„Comertul online traverseaza o perioada de ascensiune si toate datele arata ca romanii cumpara mai mult pe internet, insa magazinele trebuie sa se implice mai puternic pentru a le castiga increderea”, subliniaza Dorin Boerescu, CEO 2Parale.ro.

Citeste si:

Pe de alta parte, principalele motive pentru care se cumpara online sunt legate de confortul pe care aceasta modalitate de achizitie o ofera: livrarea la domiciliu (79,9%), posibilitatea de a cumpara la orice ora (71,1%) si castigul de timp (69,8%).

Peste 8 din 10 persoane care fac achizitii online platesc la livrarea coletului.

Una din sase persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, din mediul urban, a facut cel putin o plata online in 2011, majoritatea dintre acestia fiind barbati cu educatie superioara si venituri situandu-se in pragul superior.

2Parale este una dintre cele mai mari retele de afiliere din Romania, online din decembrie 2008. Are un portofoliu de 107 companii si 8.000 de afiliati.