Campania "Tweet For a Read", realizata in colaborare cu agentia de publicitate Mood/TBWA, promoveaza acest semn de carte inteligent ca un "reminder" care sa ii incurajeze pe cititorii prea ocupati sau neglijenti sa termine volumul inceput, insa nu este prima initiativa de acest gen de pe piata editoriala.

Potrivit site-ului springwise.com, editura argentiniana Eterna Cadencia a tiparit in trecut carti cu cerneala care dispare treptat, pentru a-i incuraja pe cititori sa termine un volum cat mai repede. Semnul de carte inteligent este dotat cu un senzor de lumina, un temporizator si un computer miniatural cu tehnologie wireless. Un senzor de lumina detecteaza momentul in care cartea a fost inchisa, iar temporizatorul intregistreaza timpul in care cititorii si-au "neglijat" volumul. Daca nu au deschis cartea mai mult de o saptamana, cititorul primeste un mesaj de pe contul sau de Twitter, care le aminteste ca ar trebui sa reia lectura acesteia. Fiecare mesaj primit pe Twitter este compus in stilul autorului care a scris cartea respectiva sau foloseste fraze relevante din aceasta.

Pana in prezent, au fost create doar trei semne de carte inteligente, care poarta chipul a trei personalitati culturale: scriitorul portughez José Saramago, filosoful german Friedrich Nietzsche si muzicianul brazilian Vinícius de Moraes. Mesajele trimise cititorilor sunt expediate de pe conturi create special si reiau fraze inspirate din opera autorilor "neglijati", cum ar fi: "Dumnezeu a murit. Nu lasa sa moara si opera mea inainte sa o citesti", suna mesajul pentru reluarea unei carti scrise de Friedrich Nietzsche. Deocamdata, mesajele sunt disponibile doar in limba portugheza si nu au fost oferite informatii despre punerea in vanzare si pretul acestor semne de carte.

Sursa foto: Twitter, Shutterstock.com