Societatea de brokeraj IFB Finwest va fi market maker-ul pentru deriviatele BVB, a caror lansare este programata pentru luna iulie.

“Ne dorim sa atragem cat mai multi formatori de piata pe titlurile si instrumentele financiare pe care le avem in oferta. Din iulie vom lansa derivatul pe actiunile BVB, avandu-i ca market makeri pe brokerii de la IFB Finwest”, a declarat Valentin Ionescu (foto), CEO-ul Bursei de la Bucuresti, la deschiderea oficiala prilejuita de implinirea unui an de la listarea BVB in piata spot.

Acesta a mai adaugat ca prin aducerea unor noi emitenti pe sistemul ATS, precum Daimler sau mai nou Deutsche Telekom, s-a incercat “acoperirea unor goluri” pentru investitorii de retail care practic nu aveau optiuni in domeniul auto sau telecom.

“Ne dorim ca si alte companii din sector sa fie prezente, dar se pare ca listarea Romtelecom nu se intrevede intr-o perioada apropiata de timp, avand in vedere ca posibila fuziune cu operatorul Cosmote ar putea sa amane procesul. In schimb, am putea sa vedem in piata SPO-ul de la Alro chiar inaintea ofertelor de la stat. Din discutiile pe care le-am purtat cu oficialii de la Oficiul Privatizarii, vanzarile prin bursa inca sunt programate pentru acest an, insa vad ca sunt cateva mici intarzieri in cazul Petrom. In schimb, actionarii Alro au parut mai determinati sa stranga acesti bani din piata”, spune Ionescu.

Pe parcursul anului care a trecut de la momentul listarii, actiunile BVB au crescut cu aproximativ 70%, investitorii tranzactionand 78,2% din capitalul companiei. Lichiditatea medie zilnica a titlurilor Bursei a fost de aproape 0,9 milioane lei (0,21 milioane euro).

In prezent circa 14% din capitalul BVB este controlat de catre fonduri straine de investitii, americanii de la Franklin Templeton fiind cei mai mari actionari din afara Romaniei. Directorul Bursei spune ca inainte de listare procentrul controlat de straini era foarte aproape de zero.

Michael Buhl, CEO-ul CEE Stock Exchange, isi afirmase cu o saptamana in urma interesul pentru preluarea BVB, mentionand insa ca limita de detinere, cifrata in prezent la 5%, impiedica demararea unor negocieri concrete. Valentin Ionescu a declarat miercuri ca niciun actionar al BVB nu a solicitat pana in prezent eliminarea acestui prag.

Austriecii, cu ochii pe piata romaneasca. Va intra BVB in valsul vienez?

Austriecii, cu ochii pe piata romaneasca. Va intra BVB in valsul...

Citeste si:

Transporturile isi aduc din nou aminte de BVB

Cu aproape patru ani in urma, Ministerul Transportului anunta ca va scoate la vanzare pachete de 5% din capitalul mai multor societati pe care le controla. Oficialii BVB spun ca au avut o intalnire zilele trecute cu ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, rezultatul discutiilor fiind unul per ansamblu pozitiv.

“Discutiile purtate cu doamna Boagiu au fost foarte bune. Am fost asigurati ca BVB este principala optiune pentru listarea pachetelor de actiuni de la companiile din Transporturi. Nu am primit insa niciun termen exact”, a declarat Valentin Ionescu.

In 2007, discutiile vizau listarea mai multor aeroporturi, printre care cel de la Baneasa, aeroportul Kogalniceanu din Constanta sau aeroportul International Henri Coanda. Vanzarea pachetelor de actiuni a fost insa amanata pe termen nedeterminat dupa startul crizei financiare.

In luna mai din acest an au aparut si informatii potrivit carora Guvernul va scoate la vanzare in 2011 un pachet reprezentand 20% din actiunile CFR Marfa prin oferta publica initiala. Si in cazul transportatorului aerian Tarom exista un scenariu similar.

Guvernul listeaza pe Bursa CFR Marfa pana la sfarsitul anului

Guvernul listeaza pe Bursa CFR Marfa pana la sfarsitul anului

Cititi si: Un an de la listarea BVB. Ce urmeaza pentru principalul operator bursier din Romania?

Un an de la listarea BVB. Ce urmeaza pentru principalul operator bursier din Romania?

Un an de la listarea BVB. Ce urmeaza pentru principalul operator...