"Pentru a dezvolta prezenta companiei pe pietele externe, in prima jumatatea a anului 2013 au fost analizate posibilitatile de deschidere a unor reprezentante ale companiei. Rolul reprezentantelor este de a promova produsele companiei sub brand propriu pentru a genera un volum mai mare al consumului si implicit al livrarilor si pentru a consolida imaginea companiei Antibiotice ca producator de forme finite. In acest sens a fost demarata activitatea de promovare in Republica Moldova", se arata intr-un raport al producatorului.

Printre statele analizate pentru deschiderea de reprezentante se numara Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Kazahstan, Uzbekistan, Serbia, Macedonia, Bosnia si Muntenegru.

"Piata Europei reprezinta un obiectiv prioritar pentru compania Antibiotice. In prima jumatate a anului 2013 au fost negociate si demarate proiecte de acces pentru produse injectabile, capsule, comprimate si forme semisolide (unguente, creme, geluri si supozitoare). In aceste conditii, estimam ca exporturile pe pietele Uniunii Europene vor creste semnificativ in valoarea cifrei de afaceri la export pe termen mediu", se mai arata in raport.

O alta piata importanta a companiei este SUA, unde a lansat un nou produs - Nafcilina injectabila. Antibiotice mai exporta pe piata americana Ampicilina injectabila si substanta activa Nistatina.

"Principalele proiecte noi pentru produsul Nistatina vizeaza autorizarea de catre primii trei utilizatori finali ai acestui produs din piata SUA. Finalizarea acestor proiecte va aduce o crestere a vanzarilor in SUA cu peste 2,5 milioane dolari. Piata SUA este cea mai atractiva piata din punctul de vedere al pretului practicat, acesta fiind dublu fata de preturile de pe celelalte piete. De asemenea, exista in momentul de fata proiecte in curs pentru Germania, Franta si Bazilia care pot genera un potential de crestere al volumului exportat si valorilor exportate (65%)", mai arata Antibiotice.

Citeste si:

Tot in ceea ce priveste exportul de Nistatina, compania spune ca a livrat primele cantitati pentru parteneri din America de Sud, Africa si Orientul Mijlociu.

Compania exporta produse farmaceutice finite si substanta activa in 60 de state la nivel mondial, prin intermediul a peste 100 de parteneri.

Cifra de afaceri la export in primul semestru al acestui an a fost de 43,7 milioane lei, in crestere cu 30% comparativ cu valoare inregistrata in 2012. Vanzarile totale ale producatorului de medicamente au scazut cu 4% in perioada mentionata, la 141,8 milioane lei (32,3 milioane euro), iar profitul net cu 37%, la 16,1 milioane lei (3,6 milioane euro).

La inceputul anului, compania estima pentru acest an o crestere cu 17% a vanzarilor la export, comparativ cu 2012, cand a obtinut 20 de milioane dolari.