Radu Mazare s-a prezentat marti, la sediul IPJ Constanta, cu jumatate de ora mai devreme decat ora fixata in cadrul procedurii de control judiciar, spunand ca se grabeste sa ajunga la Craiova, unde va avea loc sedinta Consiliului National largit in care premierul Victor Ponta va face anuntul privind candidatura sa la alegerile prezidentiale, potrivit Mediafax.

Intrebat de jurnalisti daca va profita de acest prilej si va discuta si cu ministrul Transporturilor pe tema Portului Constanta, avand in vedere ca Ioan Rus a declarat recent ca statul trebuie sa pastreze pachetul majoritar de actiuni la port, Mazare a raspuns: “Eu nu am vorbit cu Rus, am vorbit cu Ponta. Rus stiu ca e prieten cu Basescu si era normal sa aiba aceeasi pozitie ca si Basescu”.

In 24 iulie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a afirmat ca, in opinia sa, statul ar trebui sa pastreze minimum 50% plus o actiune la compania care administreaza Portul Constanta, cu importanta strategica pentru Romania, dar a admis ca decizia legata de modificarile de actionariat apartine Guvernului. "Eu cred ca acolo putem privatiza pana la 50% plus o actiune, 50% plus o actiune minim trebuie sa ramana in proprietatea statului. Diferenta - ca se cedeaza comunitatii locale, ca se vinde pe bursa si vor fi unii care vor cumpara si se va modifica, sa spunem, putin, structura actionariatului, am aduce si alti actionari care sa aiba viziune, din cei care au experienta legata de aceasta activitate - nu este o decizie care imi va apartine. V-am spus ce gandesc eu, este o decizie care va apartine Guvernului Romaniei si nu a ministrului Transporturilor. Astazi, cand noi vorbim, eu asa gandesc. Nu exclud posibilitatea sa dam comunitatii locale, nu exlud varianta in care sa dau actiuni pe bursa", a spus Rus.

In prezent, Ministerul Transporturilor este actionar majoritar la Administratia Porturilor Maritime Constanta, cu 60%, iar Fondul Proprietatea si Primaria Constanta detin fiecare 20% din capital. Guvernul si Primaria Constanta vor ca Ministerul Transporturilor sa cedeze 13% din actiuni Consiliului Local si sa listeze pe bursa un pachet de 14% din titluri. Posibilitatea cresterii participatiei Primariei Constanta a starnit numeroase critici din partea operatorilor portuari si a sindicatelor din port, dar si in mediul politic de la nivel central.