Pentru un angajat care lucreaza intr-o cladire din centrul Bucurestiului si ocupa o suprafata medie de 11 mp, companiile au platit anul trecut circa 3.030 euro/an, cu 8% mai putin fata de suma platita in 2009, cand pentru acelasi birou companiile plateau 3.300 euro/an, arata un studiu al consultantului imobiliar DTZ.
In Bucuresti, o companie plateste anual 3.300 euro pentru biroul unui singur angajat, o suma mai mare fata de cea din Budapesta, unde pentru companiile platesc circa 2.710 euro/an pentru biroul fiecarui angajat, arata studiul consultantului DTZ.

Capitala Romaniei s-a clasat anul trecut pe locul 17 in topul celor mai ieftine orase in ceea ce priveste costurile unei companii cu spatiul de lucru al angajatilor.

Costurile cu birourile angajatilor din centrul Bucurestiului au scazut anul trecut cu 8%, echivalentul a 264 euro/an, in timp ce chiria medie a coborat de la 21 euro/mp/luna la 29 euro/mp/luna.

In ceea ce priveste suprafata ocupata de un angajat, capitala Romaniei a ramas si in 2010 printre orasele cu cele mai mici suprafate/postul de lucru din lume. Astfel, in timp ce un angajat care lucreaza in centrul Bucurestiului ocupa 11 mp, un angajat din Praga ocupa in medie 14,5 mp, in timp ce in Berlin suprafata medie per angajat este de 20 mp.

Mai inghesuiti decat angajatii din Bucuresti lucreaza cei din Moscova (10 mp/angajat), Manchester (tot 10 mp/angajat) si Mexico City (aceeasi suprafata).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri