"Spatiicomerciale.ro a plecat de la o experienta personala, incercam acum 4-5 ani sa deschidem un lant de magazine si nu reuseam sa gasim spatii, fiind foarte dificil sa gasim proprietarii. Atunci am realizat ca este o piata in care exista o nevoie de informatii”, a povestit Siminel Andrei, presedintele NCH, la un eveniment dedicat lansarii noului portal.

Ce se dezvolta acum in Silicon Valley poate inchide afacerile din intreaga lume pe o anumita linie de business, Siminel Andrei
Noul portal a aparut si din „nevoia de a separa continutul rezidential de cel comercial. Prin noua platforma, Imobiliare.ro vrea sa faciliteze comunicarea, uneori obstructionata din cauza gradului ridicat de fragmentare, dintre acel segment al cererii reprezentata de IMM-uri si firme antreprenoriale si oferta existenta pe piata locala a proprietatilor comerciale”, subliniaza Adrian Erimescu, directorul general al Imobiliare.ro.

Cat de oprtuna este investitia intr-un nou portal? Andrei spune ca provocarea este sa nu vina in piata prea devreme, situatie care este la fel de rea ca si aparitia prea tarzie. Totusi, presedintele NCH considera ca intr-o piata atat de competitiva la nivel global este foarte important ca site local sa incerci sa devii cat mai puternic.

"Ce se dezvolta acum in Silicon Valley poate inchide afacerile din intreaga lume pe o anumita linie de business. Uitati-va la Facebook, un proiect facut de un student care a inchis toate retelele sociale dezvoltate local pe anumite piete. Trebuie sa faci proiecte care sa te tina in acest combat mondial, pentru ca oricand poate aparea un portal imobiliar global, care sa inchida imobiliare.ro si alte site-uri similare, spune seful NCH.

Ce aduce nou spatiicomerciale.ro?

Noutatea spatiicomerciale.ro? sunt publicate si spatii deja inchiriate, astfel incat cei care doresc acele spatii sa poata sa-si securizeze locatiile, inainte de expirarea contractului curent.

Zona este una noua in peisajul portalurilor imobiliare, iar asa cum marturiseste Andrei, dezvoltarea acestei arii este o proiect inca in fasa, care va creste o data cu timpul. „Acum, suntem ca la un botez si spunem cum se va duce copilul la scoala, apoi la facultate si cum mai apoi va deveni doctor”, spune Siminel Andrei.

Astfel, compania isi doreste ca in viitor acest portal sa permita si comunicarea termenului in care expira contractele, astfel incat potentialii clienti care isi doresc un spatiu sa poate intra intr-un contract de tip forward. Practic, orice potential chirias care isi doreste un spatiu care e deja inchiriat sa vada cand expira acel contract, sa contacteze proprietarul si sa negocieze un contract astfel incat o data eliberat spatiul sa fie ocupat chiar de business-ul lui.

O alta directie ar fi cea in care garantiile acestor contracte forward sa fie gestionate, ca intermediari, chiar de catre portal.

In prezent, circa o treime din cele crica 9.500 de anunturi de pe spatiicomerciale.ro sunt proprietati care au deja chiriasi.

„In prezent testam aceste optiuni, acum este punctul initial si vor vedea cum vor evolua lucrurile”, spune Andrei.

Citeste si:

Probleme de mentalitate

Nu este insa chiar atat de usor sa convingi proprietarii de spatii sa isi faca publice termenele in care le expira contractele, iar in unele cazuri chiar si publicarea tarifelor poate fi o problema.

Reprezentantii portalului admit ca sunt unele reticente, insa isi asuma rolul de a educa piata. De altfel si in cazul Imobiliare.ro, calitatea anunturilor a fost imbunatatita cu timpul. Daca acum, anunturile imobiliare cu poze sunt la ordinea zilei, nu demult a existat o vreme cand erau o raritate in piata imobiliara locala.

Ce obiective financiare are noul portal

In primul an, este urmarita recuperarea investitiei estimata la 100.000 de euro si atragerea unui numar cat mai mare de anunturi. Dezvoltatorii proiectului si-au propus sa atraga venituri cumulate de 1 milion de euro si peste 30.000 de anunturi pana la finalul lui 2015.
Momentan postarea de anunturi pe portal este gratuita, urmand ca din luna mai sa se plateasca pentru anunaturi. De asemenea, intr-o prima etapa compania si-a propus sa atraga clientii mari, urmand ca intr-o etapa ulteriora sa se incerce atragerea proprietarilor mai mici de spatii.

”In plus, proprietarii vor avea la dispozitie o serie de rapoarte prin care pot urmari performanta portofoliului propriu de oferte in comparatie cu anunturile concurente”, continuaa precizat.

Ce obiective sunt pentru Imobiliare.ro.

Imobiliare.ro a inregistrat in 2012 o cifra de afaceri de peste 1,1 mil. euro in crestere cu peste 30% fata de 2011.

„2012 a fost anul in care ne-am detasat in piata anunturilor imobiliare online, depasind constant traficul cumulat al celorlalti 3 competitori. 2013, va fi pentru noi un an in care urmarim sa ne consolidam si mai mult pozitia de leader pe piata anunturilor imobiliare online pentru ca mai apoi, in 2014 si 2015 sa putem acoperi segmente pe care inca nu le acoperim suficient, asigurandu-ne astfel dezvoltarea in perioada care urmeaza. Veniturile bugetate pentru 2013 se ridica la 1,58 milioane de euro, cu 39% mai mari decat cele din 2012”, a spus Adrian Erimescu pentru wall-street.ro.

NCH a cumparat, in 2005, 50% din RealMedia, compania care administreaza Imobiliare.ro, site in care in ultimii 5 ani s-a investit 1,5 mil.euro. Imobiliare.ro este liderul portalurilor imobiliare de pe piata locala. Alti jucatori importanti pe aceasta piata sunt Imopedia.ro, MagazinuldeCase.ro sau Cauta-imobiliare.ro.