Numarul mare de oferte din piata ii determina pe clienti sa nu se mai grabeasca sa semneze actele de vanzare-cumparare asa cum se intampla perioada de varf a pietei imobiliare. Daca inainte de 2008, un apartament scos la vanzare isi gasea cumparator in cel mult doua luni, in aceasta perioada, un vanzator asteapta, in medie, intre sase si opt luni pana reuseste sa incheie tranzactia imobiliara.

In acest context, clientul este si mult mai dornic sa se informeze

"Utilizatorii devin si din ce in mai dornici sa se informeze. Astfel, timpul petrecut pe site de un utilizator a crescut cu 40%, fata de 2008, in zona de anunturi, in timp ce pe zona de stiri timpul petrecut pe site de utilizatori a crescut cu 70%", a spus Razvan Muntean, directorul general al Imopedia.ro pentru wall-street.ro.

O alta schimbare apare chiar in cautarile potentialilor clienti. Scaderea preturilor i-a facut pe utilizatorii portalului sa analizeze mai mult oferta de apartamente de dimensiuni mai mari, dar si zona de locuinte noi.

Citeste si:

“Romanii au inceput sa vada tot mai mult avantajele pe care le ofera o locuinta noua. Spun acest lucru deoarece numarul persoanelor interesate sa se mute intr-un imobil nou este in continua crestere. Daca in 2008, doar 3% dintre clienti aveau ca prima optiune de cautare un apartament nou, in 2013 procentul a ajuns la 33%. Un alt factor care a dus la cresterea acestui procent este legat de pretul locuintelor noi. Dezvoltatorii imobiliari au inteles ca in aceasta perioada clientii sunt mult mai chibzuiti cu banii si au adus in piata oferte tentante, cu preturi apropiate de cele ale locuintelor situate in imobile vechi” explica Razvan Muntean.

O alta schimbare a optiunilor luate in calcul de potentialii cumparatori apare atunci cand vine vorba de numarul de camere al apartamentelor. Daca in 2008, in varful pietei, cei mai multi utilizatori isi orientau cautarile spre garsoniere si apartamente de 2 camere, bugetul pe care il aveau nepermitandu-le nici macar sa viseze ca si-ar permite mai mult, acum apartamentele de 3 camere sunt cele mai cautate tipuri de locuinte cu 43% din cautari, in timp ce 35% cauta 2 camere si 11% iau in calcul garsonierele.

Totusi, bugetele clientilor nu sunt prea mari, majoritatea fiind incadrate in programul Prima Casa, care are un plafon de 60.000 euro. Astfel, 65% din cautari sunt pentru apartamente cu preturi de sub 60.000 euro, 28% sunt pentru proprietati cu preturi intre 60.000 si 100.000 euro si doar 7% cauta locuinte de peste 100.000 euro.

Statistica arata ca cele mai cautate zone sunt Titan, Militari, Drumul Taberei, Berceni si Bucurestii Noi.