Circa 20-30% din clientii Coldwell Banker la nivel de tara intreaba si de executari silite, insa ca tendinta generala, Ionul Balau marturiseste ca utilizatorii finali sunt in continuare tematori cand vine vorba de achizitii la licitatii, prin urmare majoritatea cumparatorilor acestor apartamente sunt micii investitori, persoane fizice, cu bugete cuprinse intre 30.000 si 100.000 euro, care cumpara pentru a revinde.

Ionut Balau a specificat ca asta este situatia in zona de vanzari de apartamente, dar ca pe partea de proprietati comerciale vorbim de bugete mai mari.

In ccea ce priveste interesul clientilor pentru apartamente depinde si de tipologia clientului. Spre exemplu, majoritatea clientilor care au cash se intereseaza si de zona de executari silite.

De ce sunt tematori clientii? “Exista o teama determinata de lipsa de informatie. Vorbim de o piata care abia acum s-a dezvoltat si de un segment care are si anumite minusuri, pe care sunt anumite riscuri pe care sa ti le asumi. Totusi, multe din aceste temeri nu sunt justificate, cum ar fi ideea ca aceste apartamente sunt devastate. Foarte putine din locuintele tranzactionate de noi au avut astfel de probleme, mai mult majoritatea erau deja eliberate de proprietari”, spune Balau.

In ceea ce priveste temerile clientilor finali fata de astfel de achizitii, Balau mentioneaza si ca este o chestiune de mentalitate, multi gandindu-se “cum sa il dau afara pe om din casa”.

Cum a evoluat numarul de tranzactii pe zona de executari? “Dezvoltarea este una naturala. Daca in 2012 vindeam cateva pe luna, acum tranzactionam cateva zeci pe luna in toata tara”, spune Balau.

Citeste si:

Coldwell Banker are o echipa dedicata zonei de executari silite de 5 oameni in Bucuresti.

Care a fost cea mai buna achizitie consiliata de Coldwell Banker, raportand pretul de achizitie la cel de evaluare? Balau spune ca a existat o tranzactie realizata la 50-60% din pretul de evaluare, dar ca acest pret initial era in opinia companiei unul usor supraevaluat.

Evolutia pozitiva a tranzactiile vine in contextul in care atat bancile sunt mai agresive in promovarea acestor unitati, dar si a faptului ca spre deosebire de acum 2-3 ani, in prezent majoritatea bancilor si-au reevaluat portofoliile si nu mai sunt preturi de evaluare “de boom”.

In ceea ce priveste canalele de promovare preferate de banci pentru aceste proprietati, Balau spune ca in top este online-ul si propriile sucursale.

Cum a evoluat oferta de astfel de proprietati? Reprezentantul Coldwell Banker spune ca exista cu siguranta o crestere, insa este foarte dificil de cuantificat, fiind vorba de o varietate de proprietati raspandite peste tot in tara. “Putem estima cu siguranta o crestere de doua cifre a ofertei, dar un procent sigur nu putem da”, a declarat managerul.

Micii investitori si bancile au o activitate mai intensa, incep insa se se inmulteasca si utilizatorii finali? “ Exista o usoara intensificare a activitatii si din partea acestora, dar este o evolutie timida, la inceput. Oricum ne bucura ca lumea a inceput sa intreabe de aceste produse din proprie initiativa”, a mai declarat Balau.