Zona de food court este principalul punct de atractie al mallului care urmeaza sa se deschida in Barbu Vacarescu-Floreasca pe 17 octombrie pentru multi dintre angajatii corporatiilor din zona care pana in prezent nu aveau in imediata apropiere prea multe optiuni. Spre exemplu, Mihnea Anastasiu, un angajat din zona Barbu Vacarescu-Floreasca spune ca pentru el si colegii lui deschiderea Promenada este buna mai ales pentru ca se inmultesc optiunile pentru masa de pranz, „nu vom mai fi clientii captivi ai cantinei de jos”.

Magazinele de fashion din mall sunt un alt punct de atractie, fiind „foarte bine sa iti poti face cumparaturile cand pleci de la birou”, dupa cum spun unii din angajatii companiilor din zona.

Ce ofera Promenada pe aceste segmente?Zona de food court de la ultimul nivel include atat unitati tip fast food cum sunt Chopstix, Cuptorul cu lemne, Deliciul Cartofilor, KFC, Lasafi, McDonald’s, Scandia Sibiu sau Imbiss Grill, dar si restaurante a la carte, cum ar fi Fish Company, Gurmanderie, La Fattoria sau Oliva. Cafenelele sunt si ele nelipsite nume precum Costadoro Caffe, Filicori, Terra Cafe sau Venchi urmand sa deschida localuri in Promenada. Be Nat sau Starbuks urmeaza de asemenea sa deschida noi unitati la parterul centrului comercial, in timp ce Tchibo va deschide o cafenea la demisol.

Pe zona de fashion vor fi prezente brandurile Inditex, H&M, C&A sau Stefanel, printre multi altii.

Centrul comercial va avea si o teresa de 7.000 mp pe care vor avea loc proiectii si evenimente, iar iarna va fi amenajat un patinoar.

Dincolo de atractiile si beneficiile mallului pentru cei cativa zeci de mii de oameni care lucreaza in zona, corporatistii sunt ingrijorati de trafic.

„In mod cert suntem ingrijorati de traficul din zona, care deja a devenit o problema dimineata si dupa amiaza Ce va fi cand se vor deschide si mall-ul si cladirile de birouri din zona, dar si cand Sky Tower va fi ocupat complet, nu vreau sa ma gandesc”, a declarat pentru wall-street.ro angajatul unei companii care are sediul in zona.

„Eventualul beneficiu de apropiere a unor magazine sau a zonei de food court e posibil, dar fata de problemele de trafic paleste total”, a mai spus el.

O alta angajata a unei companii din zona considera ca infrastructura a ramas in urma comparativ cu dinamica constructiilor din zona.

„Se incearca o largire a accesului pe 4 benzi din Fabrica de Glucoza din cate am inteles, dar aceste imbunatatiri trebuie grabite”, mai spune si Mihnea.

De altfel, si dezvoltatorii din zona au sesizat problema traficului. Skanska, companie care dezvolta o cladire de birouri in zona, spre exemplu, are in plan investitii pentru fluidizarea traficului.

Pe de alta parte, oficialii Promenada se asteapta ca mare parte din traficul in mall, cel putin in timpul saptamanii, sa vina din cladirile de birouri din jur ceea ce nu pune presiune pe trafic. De altfel, Promenada are mari sanse sa faca nota discordanta fata de celelalte malluri deschise in oras, iar numarul vizitatorilor din timpul saptamanii sa fie mai mare decat cel din weekend, avand in vedere numarul mare de angajati din cladirile de birouri din jur.

Cum s-a schimbat conceptul centrului comercial: de la o cladire de birouri deasupra, la o terasa de 7.000 mp

Raiffeisen evolution a achizitionat terenul de 4 hectare dintre strada Barbu Vacarescu si Calea Floreasca in anul 2005, planuind la acea vreme trei proiecte principale sub umbrela brandului Floreasca City: turnul de birouri Sky Tower, reprezentand cea mai inalta constructie din Bucuresti, cladirea Floreasca City Center Office si un centru comercial cu o cladire de birouri deasupra sa – Promenada in Floreasca City. Dupa obtinerea autorizatiilor necesare realizarii unui astfel de proiect, a urmat un moment important pentru piata imobiliara din Romania, respectiv anul 2008, moment in care toti jucatorii din piata si-au reevaluat strategiile si proiectele.

Citeste si:

„ Am decis atunci sa ne indreptam atentia catre inceperea lucrarilor la Sky Tower. Constructia turnului a inceput in aprilie 2008. Intre timp, proiectul centrului comercial a fost regandit, iar biroul de arhitectura B23T a propus conceptul care este astazi aproape de finalizare: o constructie cu 2 subsoluri destinate locurilor de parcare si patru etaje de spatii comerciale, ultimul incluzand un element cu totul nou, spectaculos pentru Bucuresti, respectiv o terasa exterioara de 7.000 mp”, spune Markus Neurauter, managing director, Raiffeisen evolution

Anul 2011 a insemnat vanzarea proiectelor Sky Tower si FCC Office, dar si obtinerea finantarii de 95 de milioane de euro, necesara pentru inceperea constructiei la proiectul Promenada. In luna decembrie a aceluiasi an, Strabag a fost desemnat antreprenorul general al proiectului, iar din ianuarie 2012 au inceput primele excavatii. In total aproximativ 1.000 de muncitori au lucrat pe santierul care se apropie de finalizare.

"Pe 17 octombrie 2013, la data marii deschideri pentru public a centrului comercial Promenada, vom finaliza o investitie totala de 300 de milioane de euro, realizata in economia romaneasca intr-o perioada de criza si concretizata prin cele trei proiecte dezvoltate: Sky Tower, FCC Office si Promenada", spune Neurauter.

Ce chiriasi noi aduce Promenada pe plan local?


Promenada va aduce in premiera pentru Romania magazinul mono-brand LEGO, Tchibo va deschide in mall un nou concept care include o cafenea si un magazin care va comercializa pe langa cafea si espressoare, articole de imbracaminte si decoratiuni interioare, iar Private Affairs (lenjerie) si magazinul pentru copii Superkidz vor deschide primele unitati de pe plan local. De curand, H&M a anuntat ca va lansa, in aceasta toamna, in Promenada, colectia de decoratiuni interioare, Home.

"Va pot marturisi ca mi-am surprins colegii de la Bucuresti vorbind despre reactia trecatorilor din zona, care se intreaba daca constructia noastra este un bazin sau un patinoar olimpic", spune Neurauter, care mentioneaza printre elementele definitorii ale mallului sticla in culori siferite de la fiecare etaj, lumina naturala ce se revarsa pana in demisol prin luminatoarele spectaculoase construite la ultimul nivel, luminatoare realizate cu o tehnologie identica cu cea folosita in realizarea marelui stadion Allianz Arena din München, si nu in ultimul rand terasa, care va include cafenele, o zona de evenimente dedicata proiectiilor de film, teatrului sau concertelor, o zona de joaca pentru copii, spatii verzi amenajate in stilul unei gradini japoneze sau piateta din jurul fantanii arteziene.

In perioada de iarna terasa va functiona ca patinoar in aer liber, iar in preajma sarbatorilor de iarna vor fi organizate targuri de Craciun, mai spune seful Neurauter.

Centrul comercial Promenada, proiect in valoare de peste 130 de milioane de euro, situat in zona de nord a Bucurestiului, va fi deschis in data de 17 octombrie.

Design-ul cladirii este unul avangardist, semnat de catre un birou de arhitectura romanesc – B23T, culoarea dominanta in proiect fiind albul.

Constructia este realizata pe sase niveluri. Primele doua etaje subterane ( -3 si -2) vor fi destinate parcarii, restul de patru niveluri (din demisol si pana in etajul 2) gazduind zona comerciala a Promenadei cu o suprafata inchiriabila de 35.000 de mp. In total, Promenada va oferi un numar de 1.300 de locuri de parcare.

Fotografii de Mircea Dragos.