AFI Europe, compania care detine AFI Palace Cotroceni, mall care are o suprafata inchiriabila cu 82.000 mp de spatii de retail, are in plan o noua extindere a centrului comercial, urmand sa ajunga pana la jumatatea anului viitor la o suprafata de circa 90.000 mp inchiriabili. De asemenea, compania lucreaza in prezent la concept pentru mallul din Brasov, proiect pe care intentioneaza sa-l inceapa la in primele luni din 2016.

Astfel, in mallul AFI Palace Cotroceni se vor adauga in doua etape inca 1.000 mp, respectiv 7.000 mp inchiriabili. Israel Vizel, seful diviziei de centre comerciale a AFI Europe, a detaliat pentru wall-street.ro planurile din Cotroceni, dar si cele de la Laromet si din Brasov, unde va fi deschis al treilea mall al companiei in Romania.

Mallul AFI Palace Cotroceni a pornit la deschidere cu 74.000 de mp suprafata inchirabila, iar in prezent, dupa ultima extindere, centrul comercial a ajuns la 82.000 mp suprafata inchiriabila. Planurile AFI nu se incheie insa la ultima extindere finalizata, ce a presupus cresterea suprafetei de vanzare in mai multe unitati, printre care Starbucks, Reserved si Collective. “Una din regulile importante pentru noi este ca atunci cand facem extensie sa o realizam in asa fel incat oamenii sa nu simta extinderea din punct de vedere al traficul, al felului in care ei se deplaseaza prin centrul comercial”, a declarat Israel Vizel.

Israel Vizel a declarat pentru wall-street.ro ca “urmeaza o noua extensie de 1.000 mp, pe care speram sa o finalizam anul acesta pentru a realiza un nou concept de entertainment”. Compania lucreaza in parteneriat cu o companie italiana, specializata pe gaming pentru copii si adolescent pentru acest nou concept de entertainment, despre care Vizel spune ca va fi unic in piata si care va fi apoi extins si in alte centre comerciale inclusive in mallul pe care AFI planuieste sa il construiasca in Brasov. Aceasta extindere de 1.000 mp ce presupune o investitie de circa 1 mil. euro va fi finalizata pana in Craciun, iar potrivit lui Vizel, compania va demara si o alta extindere de circa 7.000 mp inchiriabili, scopul fiind deschiderea unor magazine flagship ale brandurilor extindente deja in centrul comercial, dar si aducerea unor branduri noi AFI Palace Cotroceni. Pentru aceasta extindere compania este in proces de obtinere a avizelor de constructie. “Cred ca vom avea autorizatia de constructie in 3-4 luni si vom finaliza spatiul la jumatatea anului viitor”, spune managerul pe centre comerciale al AFI Europe.

AFI Palace CotroceniIn total in cele doua extinderi compania va investi circa 15-16 mil. euro, potrivit estimarilor din acest moment. Investitia va include si cresterea numarului locurilor de parcare din centrul comercial si imbunatatirea accesului in centrul comercial pentru cei care vin cu masina.

Legat de o posibila competitie cu Mega Mall, centru comercial deschis recent in Pantelimon si care ar putea sa afecteze traficul AFI venit din zona de est a Capitalei, Vizel spune ca pana in prezent deschiderea din Pantelimon nu s-a reflectat nici macar 1% in traficul si vanzarile din AFI Palace Cotroceni. “Suntem cel mai mare mall cu 82.000 mp si avem 350 de magazine si business-uri in incinta centrului comercial. Pentru noi competitorul a fost si va fi Baneasa”, a declarat Vizel.

In ceea ce priveste centrul comercial AFI Ploiesti, Vizel mentioneaza ca incet, incet mallul si-a gasit nisa si s-a inregistrat o crestere de 25% a veniturilor la un trafic cu 15% mai mare. Strategia AFI Ploiesti a fost, potrivit lui Vizel, o pozitionare din ce in ce mai redusa pe mass market si o orientare mai mare pe produse mai “fashion”. Recent, dezvoltatorul imobiliar a deschis la AFI Ploiesti si o terasa de vara.

Malluri noi in Brasov si la Laromet, in planurile imediate ale AFI Europe

In ceea ce priveste proiectul din Brasov, Vizel spune ca in prezent este in faza de concept si in paralel se negociaza cu chiriasii “care vor asigura fundatia mixului din noul mall”. Managerul diviziei de Shopping Centers a AFI Europe spune ca majoritatea discutiilor sunt avansate, in multe cazuri ajungandu-se la un acord de principiu si chiar au inceput pregatirea contractelor.
Cel mai probabil, compania va demara constructia in Brasov la inceputul lui 2016, iar finalizarea va avea loc in 2017, inainte de Craciun. “Acestea sunt tintele noastre. Depinde si de procesul de avizare. Exista deja un PUZ pentru teren, care mai trebuie doar modificat”, spune managerul.

Israel Vizel este increzator in proiectul din Brasov, unde s-a deschis deja un centru comercial mare Coresi pe fosta platfoma Tractorul, atat ca urmare a pozitionarii terenului, care se afla in centrul orasului, cat si ca urmare a feedbackului pozitiv din piata legat de acest proiect. “Nu poti merge spre sau pleca din centrul orasului fara sa treci pe langa proiectul nostru. De asemenea, luam de asemenea in considerare ca este un oras turistic”, spune Vizel. AFI Europe a incheiat un acord preliminar pentru achizitia terenului detinut de retailerul Cora in Centrul Civic al Brasovului la inceputul acestui an.

In cazul proiectului de la Laromet, AFI Europe a schimbat planurilor urmand sa inceapa acolo un centru comercial de proximitate de 6-7000 mp, care va include in principal servicii si un supermarket si care ar urma sa deschida la jumatatea anului viitor. De asemenea, AFI Europe are in plan sa dezvolte un proiect rezidential pe terenul de la Laromet, urmand sa construiasca circa 250 de apartamente la preturi accesibile, potrivit lui Israel Vizel.

Recent, compania a anuntat rezultate financiare, mallurile companiei inregistrand venituri de cumulate de circa 8,4 mil. euro in primul trimestru din 2015. Mall-ul AFI Palace Cotroceni, activul cel mai mare si mai important al AFI Europe Romania, a generat in perioada analizata un venit operational net de 7,4 milioane euro, reprezentand in crestere cu 1,3% comparativ cu ianuarie-martie 2014. Vanzarile retailerilor din AFI Palace Cotroceni, cu exceptia hipermarketului, au crescut cu 9,3%. Venitul operational net al mall-ului AFI Palace Ploiesti a fost de peste un milion de euro, iar vanzarile retailerilor au urcat cu 21,7%.

Legat de cele mai recente cifre, Israel Vizel spune ca rezultatele in crestere sunt determinate si de faptul ca AFI investeste continuu in mallurile deschise si in permanenta sunt actiuni noi care cresc atractivitatea centrelor comerciale.

Anul trecut, AFI Europe a avut venituri din chirii in Romania de 37 milioane euro. AFI Europe opereaza in Romania din 2005 si este subsidiara a AFI Properties, membra a AFI Group, un conglomerat international de holdinguri si investitii cu subsidiare care activeaza in domeniul imobiliar, constructii, infrastructura, industrie si hoteluri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri