Piata imobiliara din Cluj este blocata si nu exista suficiente tranzactii pentru a defini un pret real, a declarat Alexandru Gliga, partener in cadrul companiei de evaluare si consultanta Napoca Business.
"Au mai fost tranzactii sporadice, insa numarul acestora nu este suficient pentru a defini un pret al pietei", a spus Alexandru Gliga, potrivit NewsIn.

Acesta a precizat ca pretul unui apartament in Cluj ar trebui sa se stabilizeze la aproximativ 1.000 de euro pe metru patrat. "Daca anul trecut un apartament cu doua camere intr-o zona semicentrala se vindea cu 1.500 de euro pe metru patrat, astazi a ajuns la aproximativ 1.000 de euro pe metru patrat", a spus Gliga.

De asemenea, reprezentantul Napoca Business a afirmat ca preturile terenurilor au inceput sa cunoasca deprecieri importante. "Anul trecut un teren extravilan se vindea cu 100 de euro metrul patrat, in timp ce anul acesta 40-50 de euro pe metru patrat ar putea atrage interes pentru anumiti cumparatori", a afirmat Alexandru Gliga.

Potrivit unui studiu realizat de imobiliare.ro la sfarsitul lunii ianuarie, in Cluj, in primele trei luni ale anului 2008, preturile au crescut alert, ajungand in medie la 78.000 de euro, valoare inregistrata la sfarsitul lunii martie. Cresterea a continuat si in urmatoarele luni, pragul maxim al anului, putin peste 80.000 de euro, fiind inregistrat in intervalul mai – iunie.

A doua parte a anului a adus primele scaderi, astfel incat, in luna decembrie, un apartament cu doua camere in Cluj era scos la vanzare pentru un pret mediu de 76.000 de euro, sub cel inregistrat la inceputul anului.

Napoca Business a fost infiintata in 2004 si activeaza in domeniul consultanta, evaluari si analize economico-financiare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri