Potrivit presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), din totalul celor 41.271 controale, 18.516 au vizat produsele alimentare, alte 13.210 au avut in vedere produse nealimentare, 4.338 - servicii alimentare, iar 3.806 au vizat operatori economici furnizori de servicii nealimentare, scrie Mediafax.

Totodata, in aceeasi perioada, au fost efectuate 100 de controale la operatori economici cu produse financiare, alte 449 - la operatori care ofera servicii financiare, iar 505 - la operatori economici care au ca obiect de activitate "alte servicii".

In privinta numarului de reclamatii privind serviciile de cablu TV, au fost inregistrare un numar de 5.126 sesizari, din care 2.791 au fost intemeiate, in timp ce pentru firmele de telefonie au fost inregistrate 4.861 de sesizari, din care 1.252 au fost intemeiate. Numarul de reclamatii privind operatorii economici care ofera servicii pentru internet a fost de 1.301, din care 344 au fost intemeiate, potrivit ANPC.

Valoarea marfurilor comunitare neconforme controlate oprite definitiv de la comercializare a fost de 695.487 lei, iar cea a marfurilor extracomunitare neconforme controlate oprite definitiv de la comercializare - 435.844 lei.

In acelasi interval, numarul proceselor verbale de constatare si contraventie cu amenzi incasate este de 13.326, valoarea amenzilor incasate operativ a fost in cuantum de 33.235.227 lei, iar cea a produselor distruse - 754.824 lei. Valoarea amenzilor incasate dupa procedura executarii silite a fost de 1.706.119 lei, a mai precizat sursa citata.

Citeste si:

Din totatul de 27.507 de sesizari si reclamatii inregistrate in ultimele zece luni, au fost solutionate 25.880, alte 5.424 fiind rezolvate pe cale amiabila.

Presedintele ANPC, Bogdan Cristian Nica, a mai spus, la conferinta organizata cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor ca, anual, Consumers International, ca organizatie internationala a asociatiilor de consumatori, este preocupata ca in 15 martie sa fie dezbatuta "o tema globala unica", de actualitate pentru consumatori.

"In 2013, tema propusa de Consumers International pentru marcarea evenimentului este «Acum! Justitie pentru Consumatori», care pune accent pe modul cum sunt aparate drepturile consumatorilor, cum sunt rezolvate reclamatiile acestora, cum sunt reprezentate drepturile colective in instanta, precum si gradul de accesibilitate la justitie", a precizat presedintele ANPC.

Potrivit lui Nica, Romania, ca membru UE, a adoptat intreaga legislatie in domeniul protectiei consumatorilor inca din faza de preaderare, a participat si continua sa participe activ la realizarea politicilor comunitare si sa coopereze in conformitate cu reglementarile Uniunii, asigurand cadrul necesar intre institutiile cu responsabilitati in aplicarea regulilor tehnice nationale precum monitorizarea produselor de pe piata de consum si modul de functionare a pietei din perspectiva consumatorului.