Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, începând cu data de 16.08.2023 și până în prezent, o serie de acțiuni de control în 500 de magazine aparținând lanțului de supermarketuri MEGA IMAGE, la nivelul întregii țări, se arată într-un comunicat al instituției.

În toate locațiile verificate, comisarii ANPC au constatat abateri de la respectarea prevederilor legale în vigoare, în domeniu, pentru care au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 793 amenzi contravenționale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei;
  • 152 avertismente;
  • oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficiențelor constatate, pentru produse, în valoare totală de peste 35.000 lei;
  • oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare de circa 1,2 milioane lei;
  • oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficiențelor, pentru 31 de magazine;
  • propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine.

„Supravegherea activității marilor retailerii este o prioritate pentru Autoritatea noastră. Lanțurile foarte mari de magazine au un impact social major”, a spus Horia Constantinescu, președinte ANPC. „Din acest motiv, suntem obligați să analizăm permanent de la calitatea legumelor și fructelor, până la condițiile de comercializare, inclusiv diferențele de preț ale produselor de la raft, la casa de marcat”, a adăugat acesta.

„Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor. Din păcate, pare că nu reușim să ne facem înțeleși și, permanent, sunt invocate abuzurile Autorității noastre când, de fapt, își doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu”, a subliniat Constantinescu.

Dintre cele mai frecvent întâlnite abateri, se menționează în comunicat următoarele:

  • neconcordanțe între prețul produsului la raft și prețul acestuia la casă marcat
  • inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe etichetă de la raft ingredientele exacte conținute în cea de pe produsului (ex: lapte cu ciocolată, în fapt fiind lapte cu gust de ciocolată etc.)
  • nerespectarea regimului promoțiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica prețul singular, neafișarea datei de început a promoției, lipsa informatiilor cu privire la perioada de desfășurare a promoțiilor)
  • diferențe între cantitatea netă marcată pe ambalaj și cea reală a produsului.
  • comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită;
  • nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare
  • schimbarea stării termice iniţiale a produselor
  • comercializarea unor produse alimentare care prezintau semne organoleptice de alterare, modificări ale aspectului, culorii, consistenţei, gustului, mirosului
  • comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.

Care este istoricul verificărilor ANPC făcute în magazinele Mega Image

Precedentele campanii de control ale aceluiași lanț de magazine, Mega Image, derulate, la nivel național, anul trecut și în cursul acestui an au avut, comparativ, rezultatele următoare:

Activitate Verificări precedente Verificări actuale
Nr magazine controlate 369 500
Valoare amenzi aplicate 6.400.000 lei 5.635.000 lei
Nr. avertismente 12 152
Valoare produse neconforme oprite temporar de la comercializare 220.000 lei 35.000 lei
Valoare produse neconforme oprite definitiv de la comercializare 170.000 lei 1,2 milioane lei
Oprire temporară a prestării de servicii 11 locații 31 locații
Propunere încetare practice comerciale incorecte 4 magazine 12 magazine
Propunere închidere temporară a unității pentru o perioadă de până la 6 luni 12 magazine
Propunere închidere temporară a unității pentru o perioadă de 6-12 luni 20 magazine

Sursa foto: ANPC

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri