CEO-ul BMW, Oliver Zipse, se alătură altor voci din industria auto europeană care susțin o abordare mai atentă cu privire la aplicarea noilor reglementări care limitează mult mai strict, începând din 2025, nivelul emisiilor de CO2 la nivel de flote. Dacă producătorii nu respectă aceste limite pentru mașinile noi pe care le comercializează în țările din blocul comunitar atunci amenzile pot fi drastice, începând de la aproximativ 95 euro per mașină vândută, conform Automotive News.

Cu ocazia conferinței anuale în care BMW își anunță rezultatele financiare, CEO-ul Oliver Zipse a tras un semnal de alarmă cu privire la noile limitări pe emisiile de CO2 pentru flotele de mașini noi. În cadrul evenimentului unde a fost dezvăluit în premieră și noul concept BMW Neue Klasse X, Zipse a explicat că noul plafon va fi dificil de respectat de către industrie.

Rivalii de la Volkswagen deja s-au pus pe calculat câte milioane de euro ar avea de plătit în amenzi dacă nu reușesc să-și reducă rapid amprenta de CO2 cu 25% față de plafonul impus în urmă cu doar trei ani. Până acum, constructorii au aplicat cu succes strategia cumpărării de „credite verzi” prin care își contrabalansează emisiile poluante, cel puțin pe hârtie. Totuși, acestea nu sunt deloc ieftine, iar o nouă reducere a plafonului ar însemna că Volkswagen, dar și BMW și mulți alții ar trebui să scoată din buzunar sume importante pentru a evita amenzile.

BMW Neue Klasse X Concept

„Credem că este esențial ca Uniunea Europeană să revizuiască noile reglementări cu privire la emisiile de CO2 pentru flotele de mașini noi care sunt vândute în Europa”, a spus Zipse. „Până la finele lui 2025, în lume se va simți deja efectul acestui efort care nu este deloc ușor. Presiunea care va fi pusă pe umerii industriei va fi semnificativ”, a declarat șeful BMW.

Cu toate acestea, constructorul bavarez s-a lăudat că a reușit să-și reducă propriile emisii în medie cu 20% față de plafonul impus de UE în 2023. „Industria nu ar trebui să plătească prețul lipsei de infrastructură pentru mașini electrice, ceea ce reprezintă un impediment în calea creșterii vânzărilor”, a spus recent Oliver Blume, CEO al Grupului Volkswagen. O poziție similară a fost luată și de Luca de Meo de la Renault, acesta din urmă lansând o scrisoare deschisă în conținutul căreia a susținut și ideea constituirii unui fond comun european pentru a face față presiunii venite din partea chinezilor.

Din 2025, emisiile de CO2 la nivel de flote (adică pe medie pentru toate mașinile noi comercializate de un anumit constructor) vor fi guvernate prin regulamentul WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) care este mai strict decât NEDC (New European Driving Cycle). Pentru producătorii care nu reușesc să-și reducă emisiile, UE va aplica o amendă de 95 de euro pentru fiecare mașină comercializată care se multiplică la nivel anual pentru fiecare gram de CO2 peste limita admisă (calculată în grame de CO2/km).

BMW speră, cu toate acestea, să se alinieze la noile reglementări în 2025 când producția de EV-uri va reprezenta 20% din totalul mașinilor fabricate. Trebuie spus, totuși, că nivelul producției nu se armonizează cu cel al vânzărilor. La nivel mondial, în 2023, doar 8,3% din mașinile vândute de Grupul Volkswagen au fost 100% electrice. În Europa, cota EV-urilor a fost de 12,5%. BMW s-a descurcat ceva mai bine, cu o cotă de 15% pentru EV-uri la nivel mondial în 2023, dar și cu volume totale evident mai mici.

Până în 2030, BMW speră că 1 din 2 mașini vândute în lume va fi 100% electrică „sau poate chiar mai multe”, a spus Zipse. „Totuși, nu trebuie să uităm că vorbim de liberul arbitru al fiecărui client. Nu este ca în cazul infrastructurii de energie, unde poți înlocui o sursă de energie cu alta, iar comutarea se face automat la apăsarea unui buton”. Bruxelles-ul a decis că va analiza stadiul tranziției către EV-uri în 2026 pentru a decide dacă este necesară o recalibrare a politicilor și deciziilor existente.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri