Pana acum, investitiile in infrastructura au vizat in special marile concentrari urbane din Romania si zona de vest a tarii. Regiunile mai sarace, in special Moldova, au ramas deficitare la acest capitol, conform News.ro

”Daca nu se schimba nimic, investitiile se vor concentra in continuare in capitala si in orasele mari cu forta de munca calificata ori in zona de Vest”, a afirmat Gheorghiade.

"Fara o extindere a infrastructurii, interesul companiilor se muta pe pietele externe, iar investitorii straini vor prefera Polonia si Ungaria. Potentialul de dezvoltare al Romaniei este pus in pericol", a avertizat bancherul.

Citeste si:

Una dintre principalele probleme pentru marile companii care vor sa investeasca in Romania este transportul de marfa sau de persoane dintr-o parte a alta a tarii. Recent, directorul general al BCR, Sergiu Manea, declara ca starea proasta a infrastructurii interne creeaza mari probleme pentru romanii care vor sa munceasca in tara.

Astfel, este mai usor pentru o persoana din Moldova sa se duca la munca in Italia cu avionul, decat sa ajunga in Cluj, unde exista cerere de forta de munca.In acest an, Romania a pierdut o investitie de jumatate de miliard de euro a grupului german Daimler, care produce masinile Mercedes, din cauza infrastructurii slabe.

Sursa foto: LIUSHENGFILM/SHUTTERSTOCK