"In Romania, doar 53,3% dintre antreprenori sunt absolventi de liceu sau de facultate. Totusi, incepand cu anul scolar 2010-2011, educatia antreprenoriala a fost introdusa in licee (clasa a 10-a), fapt ce va creste gradul de constientizare a antreprenoriatului in randul adolescentilor, ca alternativa de cariera", scrie in studiul „Barometrul perceptiei asupra mediului antreprenorial romanesc - Antreprenorii vorbesc".

Pe de alta parte, introducerea de cursuri de educatie antreprenoriala la liceu, la clasa a 10-a, dar si locurile de munca tot mai putine si instabile, i-a determinat pe tot mai multi romani sa isi schimbe perceptia asupra carierei ideale, de la una care valorizeaza stabilitatea, la una avorabila antreprenoriatului.

"A incerca ceva pe cont propriu a inceput sa fie considerat acceptabil. Aceasta tendinta trebuie incurajata prin informarea elevilor si studentilor cu privire la antreprenoriat ca optiune de cariera valida, prin stagii de internship si raspandirea povestilor de succes", potrivit raportului Ernst & Young.

Barometrul "Antreprenorii Vorbesc" analizeaza perceptiile a 95 de antreprenori locali, care au raspuns chestionarului Ernst & Young in perioada 1 iunie - 15 august 2012, dar si cele exprimate in cadrul interviurilor directe realizate cu 12 cunoscuti antreprenori romani