Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Carmen Faur, 36 de ani, si sotul sau (49 de ani) au decis sa se implice intr-o astfel de afacere in urma cu 2 ani, la inceputul anului 2013. Totul a pornit de la placerea copiilor lor de a manca popcorn facut in casa, la ceaun, cu ulei de masline si sare de Himalaya, si a culminat cu momentul in care au vazut ca unul dintre produsele favorite ale vedetei americane Oprah Winfrey era popcornul gourmet cu trufe.

Astfel, cei doi soti, de profesii consilier juridic si architect, lansau in luna decembrie a anului trecut primul magazin online cu delicatese din popcorn. Au investit aproximativ 40.000 de euro in utilaje si amenajarea spatiului de productie si 20.000 de euro in mobilier de inox, ambalaje premium, design si instruire.

“Intrucat acesta este un domeniu complet nou pentru noi a trebuit sa colaboram cu antreprenori din SUA care ne-au dezvaluit o parte din secretele acestui business. A trebuit sa invatam sa producem acest fel de popcorn, sa devenim ceea ce americanii numesc - Popcorn Connoisseurs. De asemenea, am facut cheltuieli si cu achizitionarea ingredientelor, testarea si stabilirea retetelor, cel mai important activ al nostru fiind retetarul, dupa care realizam produsele si prin care ne vom diferentia intotdeauna in piata”, spune Carmen Faur.

Citeste si:

Aceasta estimeaza ca investitia initiala va fi recuperata in aproximativ doi ani. “Am pornit in aceasta afacere ca intr-o aventura. Avem asteptari, planuri, strategii insa piata este cea care va avea ultimul cuvant. (…) Au aparut chiar si primele pierderi deoarece in afaceri nu intotdeauna partenerii cu care colaborezi sunt onesti si nu isi indeplinesc obligatiile la nivelul cerintelor noastre”, spune antreprenoarea.

Noutatea produselor Kukuruz Popcorn consta in imbinarea ingredientelor naturale, premium, printre care trufe, ciocolata belgiana, caramel, branza Cheddar, cu popcornul care este un produs simplu, cunoscut. Nu sunt folositi coloranti, arome artificiale, conservanti. Majoritatea ingredientelor sunt importate din Uniunea Europeana, cateva fiind livrate si de furnizori romani. Produsele sunt apoi realizate in laboratorul propriu, intr-o masina speciala de facut popcorn, capacitatea fiind de 4.000 de litri de popcorn pe luna.

Pentru acest an antreprenorii intentioneaza sa mai angajeze doua persoane care se vor ocupa de productie si vizeaza deschiderea unui magazin fizic, pentru care au bugetat o investitie de aproximativ 15.000 de euro. In plus, proprietarii Kukuruz Popcorn analizeaza si posibilitatea comercializarii produselor in zona cinematografelor sau bacaniilor. Cifra de afaceri estimata pentru 2015 este de 90.000-100.000 de euro.

“Intentionam de asemenea sa colaboram cu agentii de organizare evenimente (nunti, botezuri, petreceri) pentru a aduce pe piata un concept nou de Popcorn–Bar”, afirma Carmen Faur.

In urmatorii trei ani antreprenorii isi propun sa deschida cateva magazine fizice in Bucuresti si in tara, precum si dezvoltarea unui sistem de franciza.