„Business-ul cu cafea este in plina dezvoltare atat la noi, cat si in afara tarii. Fie ca este vorba despre conceptul coffee to go, fie despre mici spatii inedite, cafeaua, ca produs, iti ofera posibilitatea de a comunica cat mai creativ”, considera acestia.

Cei trei parteneri de business au varste cuprinse intre 30 si 34 ani si lucreaza ca ingineri in telecomunicatii. YoYo Coffee a pornit de la o necesitate comuna a celor trei, care prin munca si viziune s-a transformat intr-un brand, considerat de ei ca fiind „nastrusnic”.

“Pe parcursul acestui an de experienta, am remarcat multe obiceiuri de consum care pun necesitatea de a bea cafea inaintea placerii de a-i savura gustul. Am observat ca sunt multe persoane care pun zahar in cafea, inainte de a o degusta, din obisnuinta unui gust amar sau chiar ars”, spune unul dintre antreprenori, Alexandru. Cei trei nu au dori sa isi divulge intreg numele, deoarece sunt colegi intr-o corporatie si nu doresc ca business-ul lor adiacent sa influenteze, in vreun fel, relatia acestora cu colegii.

Cum functioneaza business-ul?

Proiectul este realizat cap-coada, de cei trei. La baza sunt ingineri, asa ca solutiile tehnice si de design sunt facute de la zero de ei, in circa sase luni. “Cu ajutorul prietenilor am reusit sa alcatuim o echipa care sa ne ajute in fiecare faza a implementarii. Baietii de la Dojo Motorsports ne-au ajutat cu partea de manufacturare a mobilierului si partea electrica a sistemului. Datorita lor, toate schitele noastre s-au materializat.

“Simtim ca este nevoie de o indrumare a consumatorului pentru combaterea multor „zicale din popor” legate de cafea in general. Din acest motiv, am hotarat sa alegem cafeaua si sa setam espressorul in functie de propriile preferinte. Am vrut ca amprenta noastra sa fie prezenta in produsul final oferit clientilor”, mai spune unul dintre antreprenori.

Citeste si:

In paralel, au cautat un furnizor de cafea, pe cineva dispus sa parieze pe aceasta solutie inca necunoscuta in Romania. “Norocul nostru a fost sa ajungem la Nimrod Almagor, owner al Bristot Romania, care ne-a ajutat si ne-a pus la dispozitie resurse si know-how in materie de cafea si echipamente”.

Pentru a face comert stradal, tinerii au ales masina Smart care este “mai incapatoare decat pare, in masina existand chiar si o chiuveta si un spatiu refrigerat pentru lapte. Investitia in proiect a fost de aproximativ 12.000 de euro, bani proveniti din "fondurile personale”.

Cea mai mare problema? Birocratia

Cea mai mare problema este, poate previzibil, birocratia in care se ingroapa foarte multe afaceri la inceput de drum. Mai exact, “ineficienta in comunicarea cu autoritatile. Vrem sa fim aproape de clientii nostri, insa pentru a face comert stradal, este nevoie de o serie lunga de norme ce trebuie respectate, de confirmari si aprobari, care uneori par sa aiba rolul de a suprima spiritul antreprenorial. Activitatea noastra, in acest moment, se axeaza strict pe evenimente, din acest motiv ne este greu sa estimam profitabilitatea pe termen mediu-lung (profil diferit, conditii de participate diferite). Totusi, suntem de parere ca vom amortiza investitia in aproximativ 4 ani”, considera tinerii.

Pe viitor, cei trei isi propun sa deserveasca o mare parte din zonele de business din Bucuresti si isi doresc sa fie, efectiv, pe strada…”acolo unde masina se simte cel mai bine”.

Tinerii au urmat cursuri de barista, prin intermediul partenerilor de la Bristot Romania. „Prin participarea la curs am vrut, in primul rand, sa descoperim care sunt calitatile pe care noi le apreciem la cafea. Numai asa puteam alege singuri sortimentul de cafea pe care urma sa il utilizam. Ne-am specializat in realizarea bauturilor primare: espresso si cappuccino, acestea fiind definitorii pentru orice bautor de cafea”, mai spun cei trei.

Cum ti se pare business-ul tinerilor? Consideri ca vor reusi sa depaseasca piedicile si sa ajunga sa „colinde” toate strazile Bucurestiului? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.