Food.OS, un startup din Cluj înființat în urmă cu doi ani în urma unei investiții de 1.500.000 de euro, a creat un așa-numit food operting system, practic o soluție digitală care integrează toate nevoile specifice ale jucătorilor din Horeca. Miza: supraviețuirea afacerilor din domeniu, în contextul în care, cred fondatorii Food.OS, acesta va fi detaliul care va face diferența între supraviețuirea afacerilor din domeniu și dispariția lor.

"Compania a pornit de la o idee în care trei companii cu experiență în diverse segmente ale pieței de Horeca, sau în piața de ERP, s-au gândit să se unească și să creeze un produs nou, specializat pentru Horeca, care să ducă la un alt nivel partea de digitalizare a acestui domeniu", a declarat pentru wall-street.ro Liviu Chertes, CEO Food OS Tech.

Acesta explică faptul că a identificat în piață o necesitate acută a jucătorilor din domeniu de a gestiona corect o afacere Horeca, și nu doar pe modelul clasic, în care ownerul face niște calcule simpliste.

Ci, mai mult, spune antreprenorul, echipa s-a gândit că trebuie să ofere sprijin acestui domeniu cu o digitalizare adevărată, care să acopere 360 de grade necesarul de digitalizare al unui restaurant, al unui producător, sau al unei unități de producție din acest domeniu.

Astfel, cele trei companii menționate anterior care formează Food.OS au fost o aplicație pentru bucătării și pentru securitate alimentară care se numea xHACCP, respectiv o companie care furniza un ERP în piață, dar care se adresa oricărui domeniu - CBMS și a treia, o companie care oferea un white label în domeniul marketplace, numită Fast Order.

Ne-am reunit acum aproape doi ani, în Cluj, și am creat Food.OS, un food operating system care să acopere 360 de grade necesitatea din domeniu. În acest moment avem clienți importanți, cum ar fi Presto Pizza sau Metro, acoperim peste 50 de locații de Horeca, respectiv peste 60 de clienți de ERP și avem de gând ca anul viitor să ieșim în două țări din Europa și poate chiar și SUA.

Liviu Chertes, CEO Food OS Tech

Concret, antreprenorul spune că start-up-ul urmărește să ofere instrumentele necesare unui restaurant în așa fel încât acesta să-și crească profitabilitatea, acesta fiind obiectivul declarat al companiei.

Acesta își motivează afirmația explicând faptul că, în acest moment, întreg domeniul Horeca este puțin "asuprit" de diverși furnizori de diverse servicii, lucru care se întâmplă din cauza lipsei de tehnologie la îndemâna unui restaurant.

Pentru a explica și mai bine beneficiul oferit de Food.OS, Liviu Chertes spune că, de exemplu, la începutul anului viitor compania va avea un modul de pricing în care clientul, adică restaurantul, va putea vedea în timp real cel mai mic preț, un preț mediu și cel mai mare preț de pe piață al ingredientelor, putând astfel să le compare cu prețul lui de achiziție.

La fel de important, însă, specifică acesta, clientul va putea realiza acest lucru fără să mai facă o căutare pe internet, sau sunând la 10 furnizori pentru a vedea unde e prețul cel mai bun.

O să punem la dispoziție un marketplace unde nu vom taxa după modelul platformelor din piață, cu sume uriașe, ci vor plăti acel fee pe care îl plătesc în mod normal pentru aplicația noastră. Deci, practic, o să îl dăm ca tool pentru restaurant, nu o să-l vindem ca parte a profitului nostru.

Liviu Chertes, CEO Food OS Tech

De asemenea, CEO-ul Food.OS explică faptul că, în următorii ani, diferența între un restaurant profitabil și unul care se va închide, va fi exact partea de digitalizare.

Cât despre planurile de viitor ale companiei, Liviu Chertes spune că, după investiția în partea de resurse ale companiei, pentru a finaliza integrarea celor trei aplicații, Food.OS va încerca o rundă de finanțare de 2.500.000 de euro anul viitor.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri