“In ultimii ani, pe piata de training din Romania, s-au dezvoltat rapid o serie de programe de instruire adresate tinerilor din licee si universitati, insa lipseau cu desavarsire, pana de curand, trainingurile profesioniste adresate copiilor cu varste sub 14 ani”, ne-a declarat Violeta Lupu (foto), Senior Partner in cadrul companiei de training si consultanta CleverBS.

Desi activeaza pe piata de mai putin de un an, compania de consultanta isi inoveaza permanent serviciile de training, cautand noi provocari. La inceputul lunii martie, Clever BS a lansat un nou concept de training, adresat copiilor cu varste intre 6 si 13 ani.

“Interesul din partea parintilor si corporatiilor deopotriva a fost deosebit si totodata deloc surprinzator. Dupa ce i-au inscris pe copii la cursuri de balet, teatru sau dans, a venit vremea unui training profesionist de bune maniere”, a precizat Lupu, adugand ca parintii “au apreciat trainingul profesionist pe care l-am organizat si ne solicita sa pregatim si alte programe pentru copii, indicandu-ne domeniile de interes pe care le au in vedere pentru dezvoltarea copiilor lor”.

Programul “Codul bunelor maniere pentru copiii Clever” a fost lansat in Bucuresti si a fost organizat sub forma unui “curs deschis” pentru primele doua serii de copii care s-au familiarizat cu notiuni despre “eticheta” si reguli de bune maniere, fie pentru acasa, la scoala sau la joaca.

“Taxa de participare este de 90 de euro, inclusiv TVA/ copil, iar fratii si prietenii care vin impreuna la acest curs beneficiaza de 15% discount”, a adaugat Lupu, precizand ca urmatoarea serie de de 10, maxim 12 copii, incepand cu 7 iunie, va beneficia de aceleasi tarife.

Tariful include patru sedinte de cate o ora si 50 de minute, mape de participare la curs, cartea de bune maniere pentru copii, bufet, premii si diploma de participare la cursul de bune maniere.

Investitia a fost mai mult “de suflet” decat materiala, declara reprezentantul CleverBS. “Am utilizat, in mare parte, resursele de training pe care le aveam disponibile pentru cursurile adresate adultilor: salile de training, echipamentele tehnice si trainerii insisi care au fost mai mult decat incantati sa contribuie atat la dezvoltarea acestor programe, cat si la sustinerea lor in viitorul apropiat”, spune aceasta, pariind pe acest segment neexploatat inca suficient de mult de companiile de consultanta romanesti.

Citeste si:

O investitie intr-un program educational poate ajunge si la cateva zeci de mii de euro. Compania va lansa, in toamna, un nou training, “MBA-ul copiilor Clever”. “In urmatoarele patru luni vom investi in jur de 10.000 euro pentru a pregati acest program, investitie care va fi directionata in mare parte achizitionarii de materiale educative (audio si video, carti) si de echipamente tehnice performante”, a declarat Lupu.

Structura si continutul cursului vor include teme ca dezvoltarea personala, leadership pentru copii, marketing si management personal, comunicare si integrare in societate, creativitate, increderea in fortele proprii, etica si comportament, fiind realizata cu ajutorul psihologilor si trainerilor profesionisti.

Ca target, cursurile vizeaza parintii interesati de educatia copiilor lor, de la profesori si angajati ai companiilor mici pana la middle si top manageri din cadrul unor companii mari romanesti sau multinationale.

Desi momentan balanta inclina spre cursurile specializate in training pentru adulti, managerii fiind tinta training-urilor profesioniste, Violeta Lupu sustine dezvoltarea segmentului de training-uri in randul celor mici. “In acest moment, piata de training pentru copii abia se contureaza in Romania, este un domeniu care se va dezvolta din ce in ce mai mult in urmatorii ani si care va include programe interesante, dezvoltate special pentru copii”, afirma reprezentantul CleverBS.

Pentru anul in curs, reprezentand primul an de activitate al companiei CleverBS, Lupu estimeaza o cifra de afaceri de 550.000 de lei (aproximativ 150.000 de euro), din care aproximativ 10% - 15% se vor datora training-urilor pentru copii.

CleverBS este o companie de consultanta si training in diverse domenii ca finante, vanzari, management, leadership, comunicare, resurse umane, marketing si relatii publice. Cele doua programe lansate, “MBA-ul copiilor Clever” si “Codul bunelor maniere pentru copiii Clever” fac parte din colectia “Traininguri de Lux CleverBS”, alaturi de training-urile adresate adultilor, in special top managerilor.