“Pentru mine fotografia si in general placerea de a ma afla in jurul a ceea ce inseamna arta (am studiat chitara si pianul de mic) a inceput cand eram cam de varsta celor cu care lucrez acum in proiectul Chocolate Kids. Mi-a placut intotdeauna sa creez, sa visez la lucruri la care multa lume nu s-ar gandi si intr-un final sa le fac sa devina reale”, spune Dragos Bratasanu(foto).

Chocolate Kids nu a fost departe de dorinta de exprimare a fotografului prin imagini inedite, cel putin pentru piata autohtona. A ales sa ofere parintilor amintiri cu copii lor, prin sedinte foto profesionale, de inalta calitate, fie in natura sau in propriul studio.

“Ideea Chocolate Kids a prins viata cam acum un an, dintr-o intamplare. Am lucrat ca fotograf pentru diferiti clienti, atat internationali (Al di Meola, Rednex), cat si nationali (Phoenix, Wella, 2activePR, etc), dar simteam ca e nevoie sa aduc ceva nou, altfel decat exista pana acum pe piata romaneasca. Am studiat piata internationala si mi-am dat seama ca un astfel de serviciu pentru Romania ar fi foarte binevenit ”, explica Bratasanu.

Initial, Chocolate Kids nu a fost gandit ca o afacere, ci ca o idee care “trebuia sa existe pe piata”. Astfel, “investitia propriu-zisa nu a fost foarte mare, pana in 10.000 de euro, si este in continua crestere, iar studioul exista dinainte".

In echipa a fost cooptat un art manager si un psiholog care lucreaza de trei ani intr-o gradinita britanica si au grija de micile vedete, pentru ca acestea sa poata colabora foarte bine, iar munca fotografilor sa devina mai usoara.

Pentru ca totul sa decurga perfect, Bratasanu a renuntat la orice fel de constrangeri: sedintele foto nu au durata limitata, iar pretul este negociabil, putand varia intre 100 si 200 de euro pentru setul de fotografii. Ca alternativa, exista si un pachet de servicii foto pentru primul an din viata copilului, care consta in 5 sedinte luate la interval de 2-3 luni si are un pret de aproximativ 1.000 de euro.

“Preturile de pe site-ul www.chocolatekids.ro sunt orientative. Oricine isi poate permite o sedinta foto, serviciile si preturile sunt extrem de adaptabile, ca intotdeauna clientii sa plece fericiti. Este cel mai important lucru pentru mine si pentru colegii mei sa ii vedem cum isi impart bucurosi cu familia si prietenii fotografiile cu cei mici”, afirma Bratasanu.

Ca venituri, “doar din acest proiect estimez 2.000-3.000 de euro lunar”, continua acesta, adaugand ca suma este aproximativa, incluzand doar sedintele foto la cererea parintilor. “Productia publicitara este alta discutie, iar profiturile de pe urma acesteia ma astept sa fie mult mai ridicate”, spune tanarul fotograf.

Chiar daca afacerea a fost conceputa pentru cei care vor fotografii de arta pentru copiii lor, Bratasanu declara ca nu se limiteaza doar la parinti. Compania colaboreaza cu diverse agentii de productie publicitara. Chocolate Kids ofera si servicii pentru companiile de profil, care au nevoie de sedinte foto cu cei mici, pune la dispozitie si print-uri foarte mari, pe suporturi variate, de la hartie fotografica de toate tipurile, pana la panza, dar si slide-show-uri cu fotografii.

Citeste si:

“Fotografia pentru cei mici este un domeniu destul de nou si motivatia noastra principala este de a spune povesti prin imagini. Vreau sa creez diverse servicii, in prezent inchei colaborari cu parteneri pentru a avea cat mai multe optiuni (decoruri, costume, servicii)”, enunta acesta.

Aflat la inceput de drum, proiectul este in plina dezvoltare, fapt demonstrat de numarul de clienti care “incepe sa creasca simtitor de la o luna la alta. Cred ca este esential faptul ca acestia comunica intre ei si de cele mai multe ori, daca oferi cuiva ceva peste asteptari, revin impreuna cu prietenii”.

Astfel, Bratasanu se asteapta ca incepand cu decembrie numarul de sedinte foto lunar sa creasca la 30-50, strict pentru proiectul Chocolate Kids. “Durata sedintelor foto este variata, astfel incat sa iasa totul foarte bine, si de aceea mai mult de doua sedinte foto pe zi nu facem decat in cazuri mai rare”, explica fotograful.

In prezent, acesta isi imparte timpul intre expozitia foto cu vanzare “Hiking North” organizata la Galeriile Sigma din Bucuresti si doua proiecte cu “impact international”, care vor fi dezvaluite publicului la timpul potrivit.

“Cred ca romanii incep sa prinda gustul si sa simta diferenta. Am vazut acest lucru la fiecare sedinta foto, toata lumea apreciaza ceea ce facem si pleaca extrem de multumita. Este nevoie de timp pana ideea sa creasca la un nivel la care sunt intalnite astfel de servicii in afara, in special Statele Unite, dar nu mai e mult pana acolo.

Piata romaneasca in materie de fotografie cred ca este supra-saturata si este nevoie, ca in orice alt domeniu, de persoane specializate pe sub-domenii. Asa ar fi loc pentru toata lumea si calitatea serviciilor ar fi mult imbunatatita”, incheie Bratasanu.

Despre Dragos Bratasanu (www.dragosbratasanu.com)

A studiat chitara si pian timp de opt ani
A absolvit Facultatea de Electronica, Sectiunea Image Processing
A studiat ingineria, iar in prezent lucreaza in cercetare la Agentia Spatiala Romana
Se implica in proiecte si creatie publicitara (Wella, Ursus, Tide , Adidas etc.)
A expus impreuna cu Ambasada Regala a Norvegiei din Bucuresti, cu ocazia aniversarii zilei nationale, o galerie cu peisaje urbane si naturale, care urmeaza a fi reprodusa si la Consulatul Norvegiei la Constanta
Din 2008 conduce afacerea Chocolate Kids

Expozitii recente: “Tarile Nordului” – “Hiking North”, la Galeriile Sigma din Bucuresti cu imagini impresionante din Finlanda, Suedia, Norvegia si Danemarca. Expozitia este cu vanzare si poate fi vizitata pana pe 21 noiembrie.