Dupa ce s-a ocupat de cooptarea angajatilor in cadrul grupului Pentalog timp de patru ani, in 2008, Raluca Otelea si alti trei colegi de-ai sai au lansat People Centric, o firma online de recrutare a specialistilor IT.
Compania a fost infiintata in octombrie anul trecut, iar pana la sfarsitul anului a inregistrat o cifra de afaceri de 33.000 euro si un profit de 3.500 euro. Pentru 2009, Otelea estimeaza afaceri de 150.000 euro si recrutarea a 200 de specialisti.

Desi este un start-up, People Centric a pornit cu un avantaj important, avand in vedere ca aproximativ o treime dintre persoanele recrutate sunt pentru Pentalog, grupul de servicii IT pentru care patru din cei opt angajati ai firmei lucrau si inainte.

“Selectam aproximativ 90-95% din angajatii Pentalog, iar ideea deschiderii unei cabinet web de recrutare IT a aparut in 2007. Am vrut sa combinam caracteristicile unui site de recrutare cu metodele clasice de selectie, iar prin metodele clasice nu am fi recrutat acelasi numar de persoane”, spune Raluca Otelea.

In primul semestru al acestui an, cabinetul web a recrutat 100 de persoane, dintre care 65 pentru Pentalog, iar restul pentru companii din domeniul financiar-bancar, telecom si turism. Cele mai multe pozitii cautate au fost in telecom si C/C++, pentru fiecare dintre aceste doua domenii fiind recrutate in jur de 15-20 de specialisti. In plus, cei care cunosc limbajul de programare Java, sunt foarte doriti in companii.

Investitia initiala a fost in jur de 50.000 de euro, cea mai mare parte a acesteia canalizandu-se asupra dezvoltarii unei aplicatii pentru gestionarea CV-urilor.

Anul trecut, in baza de date erau in jur de 10.000 de CV-uri, dar intre timp s-a ajuns la un numar de 22.000, dintre care 16.500 sunt ale romanilor, restul apartinand cetatenilor moldoveni si francezi.

“Cautam in baza noastra de date, pe bloguri, retele sociale si propunem in jur de zece CV-uri in doua saptamani din momentul in care suntem contactati. Sunt candidati care atunci cand se inscriu in baza de date de pe site-ul nostru pot alege sa rezvolve cateva teste si astfel pot avea un plus fata de ceilalti”, explica managerul People Centric.

Promovarea companiei s-a facut tot online, prin site, blog si newslettere trimise companiilor din domeniul IT.

“Abia acum incep sa vina oamenii catre noi, inainte ii abordam pe cei din companii prin intermediul unor newslettere in care le propuneam cateva profiluri de candidati disponibli, fara sa le dezvaluim identitatea. Chiar daca nu aveau nevoie de cei pe care ii propuneam noi, faptul ca vedeau niste CV-uri interesante ii facea pe unii dintre cei contactati sa ne intrebe daca nu avem si altceva”, afirma Otelea.

Pentru ca s-au bazat pe mediul online, dar si pentru ca oamenii pe care ii vizeaza sunt candidatii de nivel mediu spre senior, cei opt oameni care lucreaza in birourile din Bucuresti si Brasov ale People Centric au ales sa nu mearga la targurile de joburi, pentru ca, in general, acestea se adreseaza incepatorilor.

Firma recruteaza totusi si stagiari, mai ales pentru companiile din Timisoara, Iasi, Cluj si Brasov, iar Otelea spune ca, desi de obicei pentru pozitiile de junior se primesc sute de aplicatii, in ultimele luni a primit mai multe decat inainte.

“Daca vorbim de management si analisti, toti au impresia ca pot face asta, oamenii ar aplica la orice si nu mai stau sa citeasca descrierea jobului pentru care aplica”, explica managerul.

Astfel, daca inainte pentru o pozitie de manager de proiect sau analist se primeau cateva zeci de CV-uri, acum se trimit si intre 500 si 800 de aplicatii.

Oamenii cel mai greu de gasit sunt cei din top management si telecom. Pe de o parte, acestia sunt prea putini, iar pe de alta, exista problema mobilitatii, multe dintre proiecte fiind in alte orase decat cele in care locuiesc specialistii.

“Chiar daca este criza si oamenii vor fi mai dispusi sa-si schimbe locul de munca in favoarea altuia mai bun, le este teama de un alt job in care trebuie sa arate ca sunt buni. Totodata, in contextul actual, nu am observat micsorari de salarii. Chiar daca se fac inlocuiri de personal, e greu sa se ofere salarii inferioare, mai ales pentru ca oamenii vor afla, la un moment dat, cat castiga angajatul anterior si vor fi nemultumiti”, incheie Otelea.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri