Litoralul romanesc nu poate prelua turistii straini care vor renunta la vacantele in Egipt si Tunisia in urma evenimentelor din aceste tari, pentru ca la Marea Neagra sunt cateva zeci de hoteluri de 4 si 5 stele, fata de cateva sute in cele doua tari, spune Ciprian Popescu, director TUI Romania, conform Mediafax.


"Litoralul romanesc nu este destul de competitiv astfel incat sa atraga turistii care vor renunta la vacantele in Egipt sau Tunisia. In cele doua tari sunt cateva sute de hoteluri de 4 si 5 stele, care acum au redus tarifele la jumatate fata de anii trecuti. Noi avem pe litoral cateva hoteluri de 5 stele si cateva zeci de patru stele, care au preturi mai mari decat cele din Bulgaria sau Turcia, de exemplu", a declarat Ciprian Popescu.

El a aratat ca la un hotel de 5 stele din Mamaia tariful este de 180 de euro pe noapte pentru o camera dubla, cu mic dejun inclus, pe cand o unitate similara din Antalya (Turcia), in regim de ultra all inclusive, percepe in varf de sezon un tarif de 140 de euro pentru o camera dubla.

Dupa cativa ani de absenta din Romania, TUI a adus anul trecut pe litoral circa 200 de turisti, iar pentru anul in curs estimeaza ca numarul acestora va creste de cinci ori, in urma intensificarii promovarii pe piata germana.

Pe litoralul romanesc, TUI opereaza in sezonul estival o cursa charter saptamanal, pe care o imparte cu alti cativa turoperatori germani, si are contracte semnate cu doar sase hoteluri. Prin comparatie, in Bulgaria TUI lucreaza cu peste 60 de hoteluri si opereaza zilnic cateva curse charter.

"In situatia actuala a litoralului romanesc, daca nu se schimba nimic, TUI poate aduce maxim 10.000 de turisti pe an. Pe litoralul bulgaresc vin anual prin TUI peste 500.000 de turisti", a adaugat Popescu.

El a afirmat ca TUI nu are prea multe oportunitati pe litoralul romanesc, deoarece sunt foarte putine hoteluri renovate, iar preturile sunt mari.

"Ca sa aducem cateva sute sau cateva mii de turisti, ne descurcam, dar ce ne facem daca vrem sa ne extindem cu TUI Nordic sau cu TUI Franta? Nu avem unde, pentru ca sudul litoralului, in special, si litoralul, in ansamblu, nu e im masura sa fie competitiv cu Turica sau Bulgaria. Noi vrem sa vindem orice e vandabil", a spus reprezentantul TUI.

Acesta a precizat ca pentru a incepe sa opereze din 2012 in Romania si divizia scandinava a grupului este nevoie de cateva conditii minimale, pe care litoralul romanesc nu le indeplineste. Printre acestea se numara si existenta unor complexe hoteliere inchise, de tip club, cu spatii de agrement si locuri de joaca pentru copii.

"Daca nu se va schimba nimic, TUI Nordic va intra anul viitor cu niste pachete experimentale, de mica anvergura. Daca se va investi, insa, in sudul litoralului, vor veni cu patru chartere pe saptamana si vor aduce peste 10.000 de turisti", a mai spus Popescu.

Reprezentantii TUI s-au aratat nemultumiti de serviciile si preturile de pe litoralul romanesc, intr-o discutie avuta saptamana trecuta la Targul International de Turism de la Berlin cu ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea. Aceasta le-a promis reprezentantilor turoperatorului german ca va incerca sa rezolve o parte din probleme.

Ea a spus atunci ca interesul national trebuie sa primeze in fata intereselor locale ale unor hotelieri pentru ca litoralul romanesc sa atraga turisti.

Udrea a discutat cu reprezentantii TUI despre planurile de investitii ale statului in sudul litoralului, despre demolarea cladirilor construite ilegal si despre igienizarea statiunilor.

Ea le-a promis reprezentantilor TUI, nemultumiti de felul in care arata litoralul romanesc, ca in scurt timp acesta va fi curatat.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri