Plecarile romanilor in strainatate au trecut de stadiul concediilor, dupa care au tanjit zeci de ani, si au intrat in zona vizitelor scurte, de weekend. Din ce in ce mai multi iau avionul doar pentru a-si bea cafeaua pe o terasa din Monte Carlo sau pentru a-si face cumparaturile intr-una dintre capitalele europene. Cateva dintre orasele listate in ofertele agentiilor pentru shopping au devenit deja traditionale.

Pentru doar 400-500 de euro (in unele cazuri chiar sub 300), cei care s-au plictisit de cumparaturi in marile malluri ale Bucurestiului pot face doua lucruri deodata: sa petreaca un weekend relaxant intr-un oras modern si sa cutreiere cele mai renumite sau, deopotriva, cele mai ieftine magazine. De la Londra la Dubai, scurtele calatorii de shopping au devenit o moda nu doar printre romani, ci si printre ceilalti turisti din lume. Centrele comerciale si-au pus la punct perioade de reduceri sau strategii comerciale pentru a atrage cat mai multe persoane dispuse sa achizitioneze ultimele creatii ale marilor case de moda, bijuterii la preturi incredibile sau antichitati ce ar putea decora cu succes orice muzeu din lume.

Paris, orasul luminii si al modei

Paris este unul dintre cele mai cautate orase pentru cumparaturi. Ghidurile de shopping se gasesc in toate agentiile, iar informatiile despre recuperarea unor taxe sunt cunoscute de toti cei care isi innoiesc garderoba din capitala franceza. Cele mai cautate magazine sunt cele de moda si bijuterii, in special pe Rue Etienne Marcel si din Place des Victoires. Aici pot fi descoperite vitrine ale celebrelor case Cartier, Chanel, Christian Dior, Christian Lacroix sau Yves Saint Laurent.

Doua dintre cele mai mari galerii comerciale, aflate pe Bulevardul Haussman, isi disputa si ele atentia turistilor de weekend: Printemps si Lafayette. Aici pot fi facute cumparaturi de toate genurile. La fel de cautat este si La Samaritaine, un complex comercial cu 5 etaje, caracterizate de expresia on trouve tout. Sambata este ziua ideala pentru cumparaturi, magazinele fiind deschise pana tarziu, in timp ce duminica mai pot fi vizitate doar cele din zonele turistice. Exista si perioade de reduceri, la final de sezon, atunci cand preturile pot cobori chiar si cu 60-70%. Reducerile de iarna se incheie pe 21 februarie.

Londra, arta si vinuri

O alta destinatie de shopping, foarte apreciata de cunoscatori, este Londra, recomandata in special pentru magazinele in care pot fi gasite obiecte de arta rare, vinuri deosebite, dar si pentru zona fashion, tinute haut-couture, inclusiv pantofi, apartinand celor mai faimosi creatori. Cel mai important centru comercial este renumitul Harrods, amplasat in Knightsbridge, cu o suprafata de aproape doua hectare, un loc al carui motto este Everything for everybody everywhere.

De la ustensile de bucatarie pana la cravate, de la pantofi pana la bijuterii, aproape orice marca de produs poate fi gasita aici. Pe Regent Street se afla un alt gen de complex comercial, specializat in produse ornamentale, obiecte de arta, stofe delicate si imbracaminte, Liberty, un shop deschis in 1875, recunoscut apoi pentru produsele Art Nouveau. Pasionatii pot gasi si un raion cu obiecte de mobilier. Pentru vinuri de colectie, poate fi vizitat Berry Bros. & Rudd, renumit pentru sticlele sale in toate colturile lumii, iar barbatii isi pot alege ultimele creatii din domeniul pantofilor in magazinul John Lobb.

Milano, creatori celebri si romani mai putin celebri

In sudul Europei se afla celalalt pol al modei, Milano, un oras in care marii creatori si-au deschis magazine la fiecare pas si care se afla in aceasta perioada in plin sezon al reducerilor de preturi, Saldi a Milano". Zonele comerciale cele mai vizitate sunt Monte Napoleone, Corso Vittorio Emanuele, Brera, Via Torino & Ticinese, Buenos Aires, Paolo Sarpi (cartierul chinezesc) sau Corso Vercelli.

Nume mari, precum Dolce & Gabbana, Gucci, Armani, Gianfranco Ferre, Ungaro sau Versace, sunt amplasate pe firmamentul vitrinelor in Quadrilatero d'Oro, zona renumita pentru ultimele tendinte in fashion. Unul dintre magazinele deosebite din Monte Napoleone este Loro Piana, specializat in produse din casmir, de la halate de baie pana la genti sau costume pentru barbati. Doamnele si domnisoarele au de asemenea un loc preferat, magazinul La Perla de pe aceeasi artera fiind considerat de multa lume centrul universal al lenjeriei. Pentru bijuterii lista este foarte lunga, cele mai recomandate magazine fiind Buccellati, Calderoni, Cusi, De Vecchi sau Gianmaria Buccellati.

Marile centre comerciale, cele in care poti gasi de toate pentru toti, sunt la Rinascente, Coin, Upim sau Centro Bonola. Nu trebuie omis insa faptul ca Milano este un oras din ce in ce mai aglomerat, din ce in ce mai poluat si din ce in ce mai vizitat de romanii care lucreaza in Italia.

Dubai, capitala shoppingului

Chiar daca o calatorie in Emirate presupune depasirea granitelor Europei, Dubai atrage din ce in ce mai multi vizitatori, nu de putine ori preturile produselor de lux ce pot fi gasite in galeriile comerciale fiind un motiv temeinic pentru turistii de weekend. Supranumit capitala shoppingului din Orientul Mijlociu, orasul devenit celebru si datorita imensului Burj al Arab ofera turistilor nenumarate malluri, centre comerciale, bazare si magazine cu nume de firma in care preturile sunt imbatabile. Produse duty-free sau importate cu taxe foarte mici, masini, bijuterii, blanuri, electronice, toate au o trasatura comuna: sunt ieftine comparativ cu Europa. Nu sunt de neglijat nici produsele specifice zonei, covoarele sau obiectele de arta, inclusiv cele din metale pretioase.

Cel mai mare centru comercial duty-free ramane cel din aeroport, turistii venind, in cele mai multe cazuri, cu ore bune inainte de imbarcare pentru a-si completa cumparaturile. Raidurile prin centrele comerciale din oras ar putea fi totusi suficiente. Lamcy Plaza, unul dintre cele mai mari malluri din lume, Bur Juman Centre sau Holiday Center sunt doar cateva din locurile in care banii din portofel pot fi inlocuiti cu sacosele de cumparaturi. In lunile decembrie si ianuarie are loc Dubai Shopping Festi-val, cu noi si importante reduceri, in timp ce intre 21 iunie si 1 septembrie se organizeaza Dubai Summer Surprises, un eveniment cu diverse tematici in magazine si locurile de distractie.

Istanbul, un bazar cat un oras

Batranul Constantinopole ramane pentru romani o destinatie perfecta pentru cumparaturi, bazarul si centrele comerciale fiind o vesnica atractie atat pentru cei cu venituri mai mici, cat si pentru amatorii de chilipiruri semnate de case de moda celebre. Daca Grand Bazaar este locul perfect pentru improspatarea colectiilor de bijuterii sau pentru alte obiecte decorative, exotice si antichitati, Beyoglu este cartierul in care marile magazine ofera turistilor sansa de a-si cumpara marcile preferate la preturi mult mai mici decat in marile capitale europene. Istiklal Caddesi este artera principala a cartierului, fiind un veritabil mall in aer liber, cu un ideal amestec de magazine si restaurante ori cafenele. La fel de potrivite pentru cumparaturi sunt centrele Galleria, in cartierul Etiler, Carousel, in Bakikoy, dar si Capitol, amplasat in partea asiatica a orasului.

Un alt avantaj pentru fanii shoppingului il reprezinta programul extrem de flexibil al comerciantilor, foarte multi dintre ei prelungindu-si programul pana tarziu in noapte. La fel de bine, arta negocierii este o virtute extrem de apreciata si, in acelasi timp, necesara in aproape orice loc, oricat de mic ar fi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri