"In urma cu numai cateva ore am aflat cu uimire ca Romania nu va fi prezenta la targul de turism de la Munchen, eveniment care face parte din lista targurilor aprobate si anuntate de catre ministerul pe care il coordonati, asa cum am fost informati anterior, chiar de catre minister", se arata intr-o scrisoare trimisa miercuri de catre ANAT ministrului Maria Grapini, citata de Mediafax.

Grapini a decis luni sa anuleze prezenta Romaniei la targul de turism de la Munchen, dupa ce evenimentul a fost inclus anterior pe lista targurilor agreate de ministerul pentru IMM si Turism.

Astfel, cea mai mare parte a firmelor care urmau sa fie prezente la eveniment si sa isi prezinte ofertele in standul Romaniei, fãra sa plateasca taxa de participare la targ, au fost nevoite sa renunte. Avand in vedere ca unii turoperatopri aveau deja intalniri importante stabilite cu multa vreme inainte, au fost nevoiti cu o zi inainte de inceperea evenimentului sa achizitioneze la preturi ridicate un spatiu de discutii.

"In acest moment ne aflam in stituatia stanjenitoare de a raspunde acuzatiilor membrilor ANAT si hotelierilor care si-au rezervat din timp bilete de avion si cazare, cheltuind sume semnificative in acest sens, inclusiv pentru materialele de promovare nu doar a imaginii proprii, ci si a imaginii Romaniei", se mai arata in scrisoarea ANAT.

La targ sunt prezente aproape toate tarile din Europa, printre care Albania, Cipru, Ungaria, Ucraina, Serbia, Polonia, Turcia, Cehia, Austria, Bulgaria, Marea Britanie, Grecia, Italia, Croatia, Franta, Olanda si Spania.

Citeste si:

"Ne este dificil sa intelegem de ce lista modificata a prezentei Romaniei la targurile de turism nu a fost transmisa din timp si catre ANAT. In acest sens, va solicitam, stimata doamna ministru delegat, un punct de vedere oficial asupra acestei regretabile situatii, cu care nu ne-am mai confruntat anterior", se arata in scrisoarea ANAT.

Contactata de Mediafax, Maria Grapini a declarat ca targurile si orice eveniment finantat sau cofinantat de la buget se realizeaza doar daca exista eficienta demonstrata a editiei anterioare si daca este solicitata de un numar important de firme.

"In cazul targului international F.R.E.E de la Munchen, directia de specialitate nu a putut fundamenta eficienta participarii la editia 2012", a spus ministrul.

Intrebata daca pe segmentul marketing ia decizii de una singura sau se consulta cu cineva, Grapini a raspuns ca exista un corp de consultanti care discuta cu directia de specialitate, precum si o firma de consultanta care asigura consultanta in marketing.