Romanii care merg in excursii (calatorii fara innoptare) prefera picnicul, alocand 39,1% din bani pentru mancare, bauturi si tigari, 31% pentru diverse cumparaturi si doar 4,5% pentru restaurante si baruri, potrivit unui studiu al Institutului National de Cercetare si Dezvoltare in Turism (INCDT).

In cazul excursiilor, cheltuielile pentru cumparaturi ocupa ponderile cele mai importante. Dintre acestea, cea mai mare pondere o are cumpararea de mancare, bauturi si tutun (39,1%), urmata de alte tipuri de cumparaturi de bunuri de larg consum (31%), noteaza Mediafax.

Cheltuielile de transport reprezinta 14% din costul excursiei, si doar 4,5% din bani sunt alocati pentru restaurante si alte unitati de alimentatie publica.
"Aceasta distributie arata in mod clar un comportament de consum specific pentru picnic, sau pentru popularele iesiri la iarba verde", se arata in studiul INCDT. Activitatile culturale, sportive si de agrement detin o pondere nesemnificativa (1,2%), iar 10,4% dintre cheltuielile totale revin altor tipuri de cheltuieli.

Potrivit ultimelor date disponibile, in anul 2012 romanii au cheltuit pentru excursii (calatorii fara innoptare) aproape 5,6 miliarde de lei. In anul 2012 romanii au facut aproape 37,7 milioane de excursii. "Multe dintre acestea se pot identifica cu popularele iesiri la iarba verde sau gratare in alte localitati in afara celei de domiciliu", se arata in studiul citat.

Autobuzul, microbuzul sau autocarul reprezinta mijlocul de transport cel mai folosit de rezidenti in excursii, acestea detinand o pondere de 40,5%. De asemenea, intr-un numar mare, romanii folosesc si autoturismele, fie cele proprietare personala (37%), fie cele ale rudelor sau prietenilor (22,9%).
In schimb, trenul este foarte putin folosit in aceste excursii (3,1%).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri