"Tarom trebuie, in prima faza sa-si stabileasca strategia comerciala, sa stie unde zboara, cand zboara si ce isi doreste sa faca din paleta de strategii pe care o are la dispozitie. Numai dupa definirea acestei strategii va putea sa decida. Acum, este intr-o situatie foarte putin placuta, dar acest punct poate fi si un avantaj, pentru ca ea va putea sa-si dimensioneze flota de la zero. Numai dupa ce se va face aceasta strategie, ei vor putea sa primeasca o opinie despre modul prin care se va moderniza aceasta flota: complet sau prin mecanismele moderne, incepand cu anumite bucati din flota, urmand ca treptat, treptat prin metodele de buy back, de leasing. Strategia de a cumpara aeronave noi are foarte putine sanse", a spus Costescu, citat de Mediafax.

Dan Costescu a afirmat ca Tarom a avut o situatie financiara buna la inceputul anilor 2000, insa dupa schimbarea managementului in 2002, operatorul aerian a ajuns intr-o situatia dificila.

"In aviatie am avut o situatie buna, cand s-a facut o asemenea strategie. Ea a dat rezultate foarte bune pe primii doi ani, 2001-2002, dar problemele au inceput sa apara cand noul management, numit pe anumite criterii, a renuntat sa mai implementeze aceasta strategie", a completat Costescu.

Citeste si:

TAROM negociaza cu Airbus, Boeing si companii de leasing operational achizitia sau inchirierea de avioane noi, incepand cu 2016 sau 2017, planurile de dezvoltare ale operatorului urmand sa fie stabilite de un partener strategic, un consultant extern pe care compania urmeaza sa il selecteze la 15 februarie, cand vor fi deschise plicurile ofertantilor.

TAROM estimeaza ca, cel mai probabil, in aprilie-mai 2016, acest consultant va incepe munca efectiva la proiect, iar in cateva luni va oferi o propunere operatorului aerian.