In 2006 a scazut numarul turistilor care au ales ca destinatie Romania, fenomen simtit mai ales de statiunile de pe litoral, unde s-a simtit competitia ofertei bulgaresti, dar investitiile private masive in zona turismului balnear ar putea anunta un an turistic mai bun in 2007
Reducerea numarului de turisti straini a fost completata de cresterea interesului romanilor pentru vacante in strainatate, releva statisticile domeniului. Potrivit datelor Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), in 2006, in Romania au intrat un numar de 5.898.000 vizitatori straini, cu 1% mai mult decat in 2005, in conditiile in care numarul de turisti straini veniti din tari ale UE s-a redus cu 4%. Pe de alta parte, calatoriile romanilor in strainatate au crescut cu 23% in 2006 pana la 8,79 milioane, de la 7,15 milioane, cat erau in 2005.

In 2006, numarul de turisti straini care s-au cazat la hoteluri romanesti a scazut cu 6% fata de 2005, in conditiile in care, per total, numarul total de turisti cazati in hoteluri a crescut cu 6%, iar numarul de turisti romani cazati in structuri hoteliere a sporit cu 10%.

In ceea ce priveste innoptarile la hoteluri, s-a inregistrat o crestere totala de 2% fata de 2005, in conditiile in care innoptarile de turisti straini au scazut cu 10%, iar cele ale turistilor romani au crescut cu 4%.

Litoralul a pierdut 25.000 de turisti straini

In 2006, litoralul romanesc a pierdut 25.000 de turisti straini, lungimea sejurului s-a redus de la 5,5 la 5 zile, iar cresterea cu 15.000 a numarului romanilor care si-au facut vacanta la mare nu a compensat, pe ansamblu, scaderea fluxului de turisti. Turistii straini, in numar de 68.400 de persoane in perioada ianuarie august 2006, au detinut o pondere de 9,7% din totalul turistilor. Autoritatile din Constanta a mai anuntat ca, per total, numarul turistilor sositi in perioada ianuarie-august 2006 a fost de 706.500 persoane, fata de 717.100 persoane in aceeasi perioada a anului trecut, inregistrindu-se o scadere de 10.500 persoane (1,5%).

Industria hoteliera insa a pierdut dramatic din clientela. Potrivit datelor Directiei Judetene de Statistica din Constanta, in perioada ianuarie-august, spatiile de cazare de la Marea Neagra au inregistrat 68.411 clienti straini, cu 40% mai putini decat anul trecut. Asociatiile de profil atribuie pierderile competitiei bulgaresti, serviciilor de joasa calitate, tarifelor mari si lipsei unui aeroport international de clasa in zona.

"Aeroporturile din Varna si Burgas au fost preluate de entitati germane in concesiune pe 49 de ani, ceea ce inseamna ca, cel putin in anul urmator, niciun charter german nu va mai ateriza pe aeroportul Mihai Kogalniceanu din Constanta", a declarat pentru NewsIn presedintele filialei Sud-Est a ANAT, Corina Martin.

La acest fapt se adauga decizia marelui concern german TUI de a nu trimite, in 2007, turisti in Romania. Reprezentantii TUI au declarat ca 2007 va fi un an de pauza, in care vor astepta sa se faca ordine in gestionarea turismului romanesc, si de asemenea, vor astepta un semnal din partea guvernului ca acesta sa promoveze brandul de tara si o strategie de turism pentru Romania.

Numarul de turisti straini pe litoralul romanesc, in intervalul 1 mai - 20 iulie 2006, a fost de aproximativ 45.000, cu aproape jumatate mai putin decat in 2005, ponderea lor in numarul total de turisti de pe litoral fiind de 10%.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri