Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc a anuntat ca s-a finalizat contractarea celor 114.000 de locuri existente in structurile de cazare de pe litoral si ca, pentru sezonul 2007, preturile au ramas la nivelul anului trecut, informeaza NewsIn. Desi pe alocuri au existat unele mici majorari de tarife, patronii din turism anunta ca, in general, hotelierii au ramas cu preturile de anul trecut, exprimate in euro.

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) a organizat vineri ultima runda a bursei de turism, destinata contractarii locurilor de cazare de pe litoral. "Toate cele 114.000 de locuri de cazare disponibile pe serie, pe intregul litoral au fost contractate. Este vorba despre structurile de turism certificate de catre autoritatea de resort", a declarat Dragos Raducan, secretarul general al FPTR.

Prima runda a contractarilor a demarat in toamna anului trecut, dar finalizarea documentelor a fost lasata pentru martie 2007, din cauza ca hotelierii au dorit sa astepte scumpirile utilitatilor, pentru a vedea daca se pot incadra in preturile propuse la prima negociere. In plus, intre timp, s-au derulat si targuri internationale, unde multi hotelieri au dorit sa vanda locuri de cazare, astfel incat runda finala a bursei interne trebuia sa tina cont si de disponibilitatile din structurile de cazare.

Dragos Raducan a precizat ca preturile negociate pentru un hotel de doua stele sunt de 6 euro/noapte/persoana - in capetele de sezon si de 18-20 de euro/noapte/persoana - in varf de sezon estival. La categoria trei stele, hotelierii vor practica preturi cu circa 30% mai mari fata de unitatile de doua stele, din cauza obligativitatii hotelierilor de a oferi micul dejun in pachetul de cazare. Au existat si cateva hoteluri de patru stele care au contractat locuri pe piata interna, la care tarifele vor de 30-32 de euro/persoana/noapte in plin sezon. Dragos Raducan a mai adaugat ca celor 114.000 de locuri disponibile in unitatile autorizate, pe litoral mai exista 20.000 de locuri de cazare "la negru".

Presedintele FPTR, Daniel Vasilescu, a afirmat ca majoritatea hotelierilor a mentinut tarifele de anul trecut, exprimate in euro, chiar daca utilitatile s-au scumpit, fapt care le reduce rata de profit. El a explicat aceasta atitudine prin faptul ca multi dintre hotelieri au fost inclusi in cataloagele de prezentare ale agentiilor, iar acum ar fi prea tarziu sa mai poata opera modificari majore ale tarifelor. Daniel Vasilescu a spus ca exista unitati de cazare care chiar au redus preturile, fata de 2006, dupa ce au evaluat posibilitatea de a obtine un grad satisfacator de ocupare a locurilor.

In completare, secretarul general Dragos Raducan a adaugat ca unul dintre motivele pentru care s-a contractat toata capacitatea de cazare oficiala de pe litoral este acela ca hotelierii au micsorat avansurile pe care le solicitau in cadrul contractelor, fapt ce a atras agentiile de turism. Presedintele FPTR a mai declarat ca tarifele obtinute la bursa de turism sunt cele negociate cu agentiile, iar cele de la receptie sunt mult mai mari.

"Procentul celor care vin la receptie este atat de mic, incat poate sa nu fie luat in seama. Cei care nu au invatat sa isi ia sejururile prin agentiile de turism si sa faca rezervari din timp isi cam merita preturile pe care le platesc", a precizat presedintele FPTR, care a adaugat ca achizitionarea vacantelor prin agentii reprezinta un mod modern, ieftin si sigur de a face turism.

Mamaia se va umple cu turisti ex-sovietici
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri