Preturile pe litoralul romanesc nu vor creste in acest an, pentru ca \"romanii s-au speriat de atacul bulgarilor\", este de parere presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea
Presedintele ANAT considera ca ofertele mult mai atractive cu care au iesit pe piata bulgarii in ultimii ani obliga pe hotelierii de pe litoralul romanesc sa mentina sau chiar sa reduca tarifele fata de anul trecut. "Practic, suntem intr-o lupta cu turismul bulgaresc, iar in acest caz, noi trebuie sa compensam un brand mai prost cu preturi mai mici", a declarat pentru NewsIn, Alin Burcea.

Oferta tour-operatorilor prezenti la targ este impartita in proportii egale intre turismul local si cel in strainatate, a spus Burcea. In opinia lui, turismul de afaceri si cel rural sunt intr-o puternica dezvoltare. "In Bucovina, spre exemplu, oricat de mult s-ar construi nu va fi destul pentru a acoperi numarul de turisti", a spus Burcea.

Litoralul romanesc trebuie sa aiba branduri proprii

Secretarul de stat din Ministerul Turismului, Lucia Morariu, a declarat ca pentru a atrage turistii straini, litoralul romanesc trebuie sa aiba patru branduri proprii, orientate pe tipuri de clienti: afaceristi, nonconformisti, tineri si persoane care merg la tratament. "Litoralul romanesc trebuie sa aiba branduri proprii, precum turism de lux pentru turismul de afaceri, turism exotic si de aventura - de exemplu promovarea exotismului statiunii Vama Veche -, turismul pentru tineret prin statiunile Costinesti si Navodari si turismul balnear si de intretinere", a declarat Morariu.

Marea problema a litoralului romanesc o constituie lipsa ambientului - cosurile pentru deseuri de pe plaja, comertul ambulant - si a puterii de investitie a operatorilor din turism. O alta problema este lipsa fondurilor pentru investitii, de aceea in Romania sunt hoteluri clasificate la una sau doua stele. Secretarul de stat pentru turism a mai spus ca una dintre prioritati o constituie Delta Dunarii.

Secretarul de stat a mai declarat ca Romania trebuie sa pregateasca din timp oferta turistica pentru perioada august-decembrie, incluzand aici si ofertele pentru sarbatorile de iarna Craciunul si Revelionul. "Intentionez sa promovez turismul la capetele de sezon in lunile mai si septembrie", a adaugat Morariu.

In opinia lui Morariu, turismul romanesc nu poate fi promovat in strainatate fara ajutorul Ministerului de Externe. "Deja am luat legatura cu trei mari tour-operatori de turism germani, este vorba de Tui, Neckerman si LTU. Deja sunt doua agentii de turism din Madrid care au inclus litoralul romanesc in ofertele lor", a declarat secretarul de stat. Morariu nu a uitat nici de romanii care lucreaza in strainatate, in Spania si Italia, printre care vrea sa promoveze turismul, intrucat exista semnale ca acestia ar vrea sa isi petreaca vacanta in tara.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri